N.D.
Având în vedere faptul că, recent, s-a anunțat, în mod oficial, intrarea în insolvență a unei societăți de asigurare din România, și alte instituții au ținut să facă o serie de precizări pe această temă. Astfel, prin intermediul unui comunicat de presă primit la redacție, Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) a adus clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), menționându-se că această situație nu afectează și valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari. ”Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, se arată în documentul de presă menționat. În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID a mai precizat că va dispune trimiterea de constatatori la beneficiari, în situația în care distribuitorul poliței nu va fi în măsură, în acest sens, compania punând la dispoziția persoanelor interesate și numărul de telefon 021.9930, apelabil non-stop, din orice rețea. „Ne vom asigura că nu există sincope în soluționarea daunelor și vom face toate demersurile pentru a prelua, de la Fondul de Garantare a asiguraților, plata directă a dosarelor. Avem toată încrederea că timpii de plată vor rămâne rezonabili și că toate dosarele de daună vor fi achitate”, se mai precizează în comunicatul transmis de PIAD, în care se mai arată că în prezent sunt peste 1,8 milioane de locuințe asigurate prin polița obligatorie împotriva dezastrelor naturale. PAID este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurari obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile legale, aceasta administrând sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremur, inundații și alunecări de teren. Clarificările PAID au fost făcute în contextul în care, la sfârșitul săptămânii trecute, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) din România a adus la cunoștința publică faptul că, dat fiind faptul că nu a fost făcută dovada documentată a modului în care Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va deține permanent fonduri proprii eligibile pentru a acoperi cerința de capital de solvabilitate și cerința de capital minim, dar și din cauza lipsei fondurilor proprii de bază eligibile, s-a decis retragerea autorizației de funcționare a societății de asigurare menționate, dar și constatarea stării de insolvență. Totodată, s-a mai precizat că s-a decis ca ASF să promoveze și deschiderea procedurii falimentului împotriva acestei societăți, în conformitate cu prevederile legale.