N. D.

În războiul declarat pe tema gunoielor – care pare că nu se mai termină – dintre Primăria Ploiești și operatorul de salubritate, unde victime sunt locuitorii orașului, autoritățile vin cu noi dovezi la acuzațiile că Rosal nu respectă graficele în ceea ce privește activitatea de curățenie și de colectare a gunoiului menajer. Astfel, conducerea municipalității a hotărât să prezinte, săptămânal, raportul ce vizează activitatea SC Rosal SA cu privire la serviciul de salubrizare pentru activitățile de curățenie căi publice din municipiu. În context, a fost adusă la cunoștința opiniei publice activitatea din perioada 19 – 25 iulie a.c., în urma monitorizării efectuate de către Regia Autonomă de Servicii Publice (RASP) Ploiești reieșind că operatorul nu a avut în teren nici oamenii, dar nici utilajele necesare, conform graficelor stabilite inițial, motiv pentru care, în continuare, orașul este plin de gunoaie la tot pasul. Potrivit municipalității, conform programului asumat de ambele părți, pentru realizarea activității de măturat manual- raportat la norma de lucru de 7000 mp/8 ore – la primul schimb, de luni până vineri, au prestat doar 42 de lucrători, deși pe teren ar fi trebuit să fie…280, iar la schimbul doi în oraș n-a fost văzut picior de măturător, deși pe străzile Ploieștiului ar fi trebuit să fie 30 de oameni. Pe de altă parte, la sfârșitul săptămânii trecute, sâmbătă și duminică, la primul schimb, ar fi trebuit să aibă activitate 83 de măturători, dar verificările din teren au demonstrat că au prestat activitate doar opt, iar la schimbul trei au fost la lucru doar 3 din 24 de lucrători. Pe de altă parte, a fost elucidat și motivul pentru care, în continuare, la platformele de gunoi se văd munți de deșeuri menajere neridicate. Concret, în zilele de 19 iulie, 20 iulie și pe 21 iulie a.c., conform monitorizării RASP Ploiești, activitatea de ridicare a deșeurilor de pe domeniul public s-a făcut cu doar cu o camionetă, deși conform graficului necesarul era de 6 utilaje, vinerea trecută nu a mers pe teren niciun utilaj, abia sâmbătă și duminică activitatea de ridicare fiind efectuată cu cinci, respectiv patru camionete deși, normal, activitatea ar fi trebuit să se desfășoare tot cu câte șase utilaje. ”Activitatea operatorului de salubritate a fost realizată necorespunzător, ca urmare a neacordării drepturilor salariale la timp. Nu au fost asigurate utilajele necesare pentru executarea activităţii de dezafectare depozite necontrolate de deşeuri pe domeniul public, ținând cont că au fost făcute solicitări în mod repetat operatorului de salubritate S.C. Rosal Grup S.A., inclusiv pentru zonele în care au fost constatate deşeuri abandonate şi de către reprezentanții Gărzii de Mediu Comisariatul Judeţean Prahova. Ca urmare a emiterii comenzilor pentru evacuarea deşeurilor abandonate de pe domeniul public al municipiului Ploieşti, reprezentanţii Poliţiei Locale ne-au comunicat faptul că zilnic sunt aplicate sancţiuni contravenționale operatorului de salubritate S.C. Rosal Grup S.A. pentru nerespectarea programului de lucru. Menționăm că executivul ploieștean notifică săptămânal instituțiile publice care dețin atribuții directe în verificarea şi aplicarea sancțiunilor în domeniul protecției mediului și sănătății publice, în ceea ce privește situația salubrității la nivelul municipiului Ploiești, solicitând totodată să sprijine instituția noastră, prin dispunerea unor măsuri împotriva operatorului de salubritate, S.C. Rosal Grup S.A, conform legii”, se mai arată în raportul făcut public de Primăria Ploiești, după ce activitatea operatorului de salubritate a fost monitorizată de către RASP Ploiești. În acest context, s-a mai menționat că și în ceea ce privește măturatul mecanizat sunt probleme, în urma verificărilor reieșind că nici pe jumătate din suprafața stabilită inițial nu s-a acționat, iar spălatul străzilor s-a realizat, în fiecare zi a săptămânii trecute pe… zero mp, deși utilajele ar fi trebuit să acționeze pe 505.928 mp de străzi din Ploiești!
Cât privește sancțiunile privind nerespectarea regulilor de salubrizare a municipiului, reprezentanții Poliției Locale Ploiești au anunțat că, în perioada 19-23 iulie 2021, au aplicat 13 sancțiuni contravenționale în cuantum de 28.000 de lei, pentru abandonarea de deșeuri menajere și asimilabile acestora, resturi vegetale, resturi de materiale de construcții, electrocasnice și mobilier scos din uz pe domeniul public, precum și pentru neefectuarea curățeniei și igiena căilor publice de către operatorul serviciului de salubrizare și pentru neasigurarea prestării acestui serviciu, conform prevederilor contractuale și regulamentului de salubrizare.