N. D.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Ploiești, începând de ieri și până pe data de 25 aprilie, se vor executa lucrări de verificare/inspecție în exploatare a tablierului metalic, precum și activități de refacere a marcajelor rutiere deteriorate din zona pasajului de trecere între străzile Depoului și Mimiului. Lucrările menționate vor fi realizate de către firma care a realizat construcția și care sunt prevăzute în contractul încheiat cu municipalitatea ploieșteană, fiind obligatorii să se realizeze în primii trei ani de la darea în exploatare a pasajului, în special după trecerea sezonului rece. Întrucât verificările se vor desfășura cu restricționarea circulației rutiere pe pasaj, alternativ, pe o singură bandă, în conformitate cu avizul acordat de Biroul Poliției Rutiere Ploiești, municipalitatea recomandă ploieștenilor, pe cât posibil, utilizarea rutelor ocolitoare în zona menționată.
Reamintim faptul că, la jumătatea lunii ianuarie a acestui an, după lungi așteptări și prelungiri în ceea ce privește termenul de finalizare, Primăria Ploiești a anunțat că lucrările la pasajul de trecere între strada Depoului şi strada Mimiu – ”Podul de lemn”, așa cum era cunoscut de către locuitorii din zonă – au fost recepţionate. În locul construcției vechi, care a și fost demolată, a apărut un pod nou, din fier, care iese în evidență de la depărtare prin faptul că a fost vopsit în albastru. Pasajul de trecere între strada Depoului şi străzile Mimiului şi Marian Mehedinţeanu are o lungime de 78 de metri, nu are restricții de circulație cu privire la gabaritul/tonajul autovehiculelor, are două benzi de circulație, trotuare pentru circulația pietonală, dar şi pistă de biciclete, pe ambele sensuri de mers. Demolarea podului vechi a început pe 11 decembrie 2018, la două luni după ce a fost semnat contractul cu firma care a avut ca sarcină atât dezasamblarea construcției vechi, cât și realizarea noului pasaj, care ar fi trebuit să fie gata în termen de 18 luni, fără însă ca acest termen să fie și respectat. Accesul rutier pe „Podul de lemn” a fost interzis în anul 2010, iar construcţia a fost închisă complet, inclusiv pietonal, în decembrie 2012, din cauza riscului de prăbușire a acestei construcții.