Se propune desfiinţarea Direcţiei Judeţene de Pază și a Direcţiei de Plante și Întreţinere Drumuri Judeţene

 

V. Stoica

 

În timp ce noua conducere a Consiliului Județean Prahova deschide larg ușile pentru angajarea unor oameni aduși fie din Capitală, fie din Călărași, fie din alte instituții publice din Ploiești, miercuri au fost publicate pe site-ul oficial al CJ, www.cjph.ro, cele două proiecte de hotărâre prin care se propune desființarea Direcției Județene de pază și a Direcției de Plante și Întreținere Drumuri Județene.
Pentru Direcția Județeană de Pază, se propune desfiinţarea pe data de 1 martie 2021. Astfel, se desființează posturile existente în organigrama Direcţiei Judeţene de Pază Prahova, respectiv un număr de 159 posturi din care 24 posturi – funcții publice și 135 posturi de natură contractuală. Liberalul Iulian Dumitrescu, noul șef al CJ Prahova, spune că “acest demers determină o economie la bugetul județului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 46.272 mii lei, respectiv 11.568 mii lei anual”. În proiect se arată că paza obiectivelor, pentru viitor, se va realiza prin paza proprie, sau în regim privat prin societăți specializate, potrivit legii, în sensul externalizării.
La fel și pentru Direcția Județeană de Protecția Plantelor și Întreținere a Drumurilor Județene, se propune spre aprobare desfiinţarea tot pe data de 1 Martie 2021. Pentru continuitatea serviciilor, acestea se vor realiza prin externalizare, se specifică foarte clar în proiect, deci din nou va fi vorba despre transferul fondurilor publice spre firme private. În cadrul Direcției Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova sunt angajați, în prezent, 55 de oameni. Și în acest caz, Iulian Dumitrescu vorbește în proiecte despre „o economie la bugetul județului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 30.416 mii lei, respectiv 7.604 mii lei anual”.
În concluzie, pe 1 Martie, două direcții din subordinea CJ Prahova vor dispărea. În principiu, 214 oameni își vor pierde locurile de muncă, pentru că nu se știe dacă vreunul dintre aceștia va fi preluat de firmele cu care vor fi încheiate contracte de prestări servicii.
Între timp, toți funcționarii și angajații contractuali se pregătesc de concursuri, despre care nu știu încă mare lucru. Decât că este evident că, din cauza modificării organigramei și a tăierii a 101 posturi, unii dintre salariați nu vor mai avea pentru ce să dea concurs.