Peste 4000 de pensionari au depus cereri ca să-şi trateze reumatismul şi bolile de inimă
N.Dumitrescu
După reluarea, pe data de 16 iunie, a înregistrării cererilor pentru acordarea biletelor de tratament balnear, primii pensionari prahoveni care își vor trata afecțiunile pe timp de pandemie de coronavirus vor ajunge astăzi la destinație, conform repartizărilor stabilite. Pentru seria care începe astăzi, 10 iulie, Casei Județene de Pensii Prahova i-au fost repartizate 64 de bilete de tratament.
La nivel național, capacitatea hotelieră totală a complexelor balneare este de 3.154 locuri de cazare/serie, însă pentru respectarea măsurilor de siguranță, în perioada pandemiei au fost puse în vânzare doar 2.108 locuri de cazare/serie. Prin urmare, din fiecare județ al țării, inclusiv din Prahova, în comparație cu anii trecuți, numărul beneficiarilor de bilete de tratament pentru fiecare serie în parte este mai redus, dar s-a considerat că, în cazuri excepționale, așa cum este și pandemia care a afectat întreaga omenire, mult mai importante sunt siguranța și respectarea normelor sanitare, atât pentru personalul din centrele balneare, cât și pentru beneficiari. Biletele repartizate solicitanților din Prahova sunt pentru stațiuni ale Societății Comerciale de Tratament Balnear și Recuperare a Capacității de Muncă – unitate aflată în subordinea Casei Naționale de Pensii Publice – respectiv Amara, Pucioasa, Sărata Monteoru, Lacul Sărat, 1 Mai. Până la această dată, la nivelul Casei Județene de Pensii Prahova s-au înregistrat aproximativ 4.400 de cereri pentru acordare a biletelor de tratament, cele mai solicitate stațiuni fiind Covasna, Pucioasa, Mangalia, Saturn, Băile Felix, Olănești, Amara, respectiv cele cu profil reumatic și cardiovascular.
Potrivit reprezentanților Casei Județene de Pensii Prahova, pentru prima serie organizată după starea de urgență la nivel nivel național, instituției i-au fost repartizate 64 de bilete de tratament, 16 dintre ele fiind atribuite în mod gratuit, acestea dind urmă fiind acordate, potrivit legii, anumitor categorii de beneficiari, respectiv veterani, persoane persecutate politic ori cu dizabilități etc.
Beneficiarii au ajung astăzi la destinație, dar pentru ridicarea biletelor de la sediul instituției, pentru a nu se crea aglomerație, dar și în vederea respectării măsurilor de protecție sanitară, fiecare persoană a fost programată la sediul instituției cu mult timp înainte și la anumite ore. De adăugat că repartizarea biletelor de tratament balnear nu se mai face în funcție de ordinea depunerii cererilor, respectiv în funcție de primul venit-primul servit, ci în baza unor punctaje pe care fiecare pensionar le obține în funcţie de unele criterii distincte: pentru pensionari, asigurați, persoane cu handicap sau beneficiari de legi speciale. Fiecare solicitant obține un anumit punctaj în funcție de: cuantumul pensiei, categoria de pensie, frecvența cu care a mers la tratament balnear în ultimii doi ani, gradul handicapului (după caz), fără să mai aibă nicio relevanță, în cadrul punctajului, data la care depune, la casa de pensii, cererea de acordare a biletului de tratament. Solicitările trebuie depuse însă cu cel puțin 30 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care se solicită biletul de tratament, durata sejurului unui bilet de tratament fiind de 16 zile, iar în cazul tratamentului balnear de 12 zile. Biletele repartizate Casei Județene de Pensii Prahova sunt pentru stațiunile Amara, Pucioasa, Sărata Monteoru, Lacul Sărat, 1 Mai, care aparțin Societății Comerciale de Tratament Balnear și Recuperare a Capacității de Muncă, unitate aflată în subordinea Casei Naționale de Pensii Publice.
În eventualitatea în care, pentru următoarele serii, vor exista și bilete care nu vor fi ridicate de către beneficiarii inițiali, din diverse motive, Casa Județeană de Pensii Prahova a ținut să facă următorul anunț:”În vederea respectării măsurilor de protecție socială impuse în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului virus, biletele rămase neridicate vor fi repartizate telefonic și va fi stabilită, de comun acord, ziua și ora la care să se prezinte fiecare persoană în parte pentru a achita și ridica biletul. În funcție de casa de pensii de care aparține fiecare prahovean, numerele de telefon la care se poate apela este: pentru sediul de la Ploiești: 0752.031.701, pentru sediul de la Câmpina- 0752.024.257”.
Casa Națională de Pensii Publice dispune de structuri complete de cazare, masă şi tratament în 13 staţiuni balneoclimaterice, activitatea acestora fiind reluată pe data de 24 iunie.
Capacitatea hotelieră totală a complexelor balneare la nivel național este de 3.154 locuri de cazare/serie, însă pentru respectarea măsurilor de siguranță, în perioada pandemiei au fost puse în vânzare doar 2.108 locuri de cazare/serie. De asemenea, pentru prevenirea contaminării clienților dar și salariaților, în fiecare sucursală au fost puse în aplicare măsurile necesare pentru ca facilitățile hoteliere să fie complet operaționale, inclusiv crearea de circuite funcționale în bazele de tratament balnear, astfel încât hotelurile să fie pregătite pentru reluarea tuturor serviciilor pentru pensionarii şi asiguraţii sistemului public de pensii, în condiții de maximă siguranță. Sunt obligatorii triajele epidemiologice, instructajele specifice pentru fiecare categorie de tratament cu respectarea circuitelor şi folosirea echipamentului de protecţie, respectarea protocoalelor privind dezinfecţia încăperilor, a cabinetelor medicale, a dispozitivelor medicale şi a mobilierului.
Activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear prin intermediul sistemului pe care îl administrează și îl gestionează Casa Națională de Pensii Publice a fost sistată din 16 martie 2020, în contextul răspândirii COVID-19 și reluată pe data de 16 iunie.