N. D.
Întrucât data de 25 aprilie- când era prevăzut termenul limită pentru depunerea unor documente în contul lunii trecute- a fost zi nelucrătoare, Ministerul Finanțelor a ținut să facă o serie de precizări în acest sens. Astfel, obligațiile fiscale reprezentând impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente lunii martie, cu termen legal de depunere 25 aprilie 2020, vor fi declarate până astăzi, 27 aprilie 2020 inclusiv, prin completarea și depunerea Declarației 112. Formularul se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță și se poate descărca de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Potrivit Ministerului de Finanțe, pentru declararea obligațiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, este în curs de aprobare un nou model de formular 112, în care vor fi evidențiate reglementările legale aprobate în perioada stării de urgență. În acest context, reprezentanții ministerului menționat au ținut să mai facă și următoarele precizări: ”Menționăm că, potrivit art.XI alin.(7) din OUG nr.30/2020 cu modificările și completările ulterioare, termenul de plată şi de declarare a obligaţiilor fiscale prevăzute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj. Ca urmare, obligațiile fiscale aferente indemnizațiilor de șomaj tehnic acordate din bugetul de asigurări pentru șomaj sau după caz din bugetul de stat în baza OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, plătite prin intermediul angajatorilor/plătitorilor de venit, se declară și se plătesc prin Declarația – formular 112 în conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele încasate de angajatori în luna aprilie – până la data de 25 mai. Astfel, la modificarea Declarației 112 s-au avut în vedere prevederile din Legea pensiilor și Legea privind reforma în domeniul sănătății, în ceea ce privește asigurarea continuității calității de asigurat în cele două sisteme. Pentru asigurarea continuității stagiului de cotizare s-a identificat soluția ca, în Declarația 112 aferentă perioadei de raportare, să se completeze în anexa Asigurat, pentru fiecare persoană care beneficiază de indemnizație, informațiile necesare stabilirii stagiului de cotizare pentru perioada de șomaj tehnic, pentru fiecare lună în care persoana a beneficiat de indemnizație. De exemplu, dacă un angajator a încasat în luna aprilie indemnizațiile pentru luna martie, în Declarația 112 aferentă lunii aprilie, care se depune în luna mai, în anexa Asigurat pe care o completează pentru persoana aflată în șomaj tehnic va putea înscrie distinct de obligațiile lunii aprilie, CAS și CASS aferente lunii martie”.