N. D.
Ministerul Muncii a anunțat că Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență care cuprinde noi măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, unele dintre acestea incluzând și aspecte privind acordarea ajutorului de înmormântare persoanelor care decedează în perioada stării de urgență. Astfel, potrivit Ministerului Muncii, actul normativ adoptat prevede acordarea ajutorului de înmormântare și persoanelor decedate în perioada stării de urgență chiar dacă la data decesului nu mai erau asigurate în sistemul public de pensii, cu condiția ca, în ultima lună calendaristică anterioară stării de urgență, persoana să fi avut această calitate, indiferent de stagiul de cotizare realizat în această lună. În context, în vederea simplificării procedurilor de transmitere și a evitării contactului fizic, reprezentanții ministerului menționat au anunțat că Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor vor fi obligate să transmită casei teritoriale de pensii competentă, în funcție de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin poșta electronică, pentru stabilirea pensiilor de urmaș și pentru acordarea ajutorului de deces, această obligație încetând în termen de 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.
De menționat că, în vederea primirii ajutorului de deces, nu mai este necesară deplasarea solicitanților la sediul Casei Județene de Pensii Prahova, actele putând fi transmise fie prin email, la adresa ajutor-deces@pensiiprahova.ro, fie prin poștă, la adresele: Ploiești, str. Nicolae Iorga nr. 1; Câmpina, str. Orizontului nr. 1, în funcție de localitatea de domiciliu a persoanei decedate.