N.D.
Având în vedere instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, dar și măsurile dispuse în cadrul ordonanțelor militare emise de către ministrul Afacerilor Interne, Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova le-a recomandat angajatorilor din județ să introducă, acolo unde este posibil, munca la domiciliu sau telemunca.
Astfel, prin interemediul unui comunicat de presă, ITM Prahova le atrage atenția angatorilor ce obligații au pe perioada stării de urgență: ”Ca angajatori, trebuie să aveţi în vedere următoarele măsuri prioritare pentru prevenirea apariţiei şi răspândirii COVID-19 la locurile de muncă: informaţi şi instruiţi lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus, pe baza recomandărilor autorităţilor competente. Asiguraţi echipamente individuale de protecţie – spre exemplu măști de protecţie, mănuși de protecție etc.- şi verificaţi corecta utilizare a acestora iar, în cazul degradării sau al pierderii calităţilor de protecţie, acordaţi echipamente individuale de protecţie noi care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19. Stabiliţi măsuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii. Instruiţi lucrătorii cu privire la asigurarea unei igiene respiratorii corecte conform recomandărilor autorităţilor din domeniul sănătăţii. Acordaţi, în mod gratuit, materiale igienico-sanitare, respectiv săpun, prosoape de hârtie, dezinfectanţi etc. , care să prevină răspândirea infecției cu noul coronavirus. Limitaţi reuniunile de lucru la minimum posibil, iar dacă acestea sunt absolut necesare luaţi toate măsurile de prevenire şi protecţie – ședinţe în sistem video conferință, distanţa de siguranţă între participanţi etc.”
Potrivit inspectorilor de la ITM, echipamentul individual de protecţie reprezintă orice echipament destinat a fi purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a îndeplini acest obiectiv. Nu în ultimul rând, angajatorilor li s-a mai transmis să dispună luarea următoarelor măsuri:”Limitaţi contactul dintre persoane, luaţi măsuri pentru păstrarea distanţei de siguranţă, evitaţi activitățile colective, evitați expunerea lucrătorilor la contact direct/interacțiune cu un număr mare de persoane, formarea zonelor aglomerate în cadrul proceselor de muncă etc. Reduceţi la minimum posibil delegațiile/deplasările lucrătorilor pentru îndeplinirea sarcinilor de muncă. Asiguraţi controlul medical periodic al lucrătorilor. Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă. Lucrătorii au obligaţia să îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de infecție cu noul coronavirus și să prevină expunerea altor persoane care ar putea fi afectate de acţiunile/omisiunile lor”.