N. Dumitrescu
În contextul luării, la nivel naţional, a mai multor măsuri menite să reducă riscul îmbolnăvirii cu coronavirus, unele dintre instituţiile publice din Prahova au anunţat că au introdus reglementări noi în ceea ce priveşte activitatea cu publicul. Astfel, până pe data de 31 martie a.c., a fost suspendată activitatea de acordare a audiențelor în cadrul Biroului Teritorial Ploiești al instituției Avocatul Poporului, urmând ca, după această dată, să se ia noi decizii, în funcție de evoluția situației. Potrivit unui comunicat transmis ieri de către Maria Mirabela Mălăescu, consilierul coordonator al instituţiei menţionate, cetățenii se pot adresa în continuare Biroului Teritorial Ploiești al instituției Avocatul Poporului – care are în competență județele Prahova, Buzău și Dâmbovița – prin alte mijloace, respectiv telefonic, la numărul 0244. 593. 227, prin poștă pe adresa Municipiul Ploiești, Bulevardul Republicii nr. 2-4, intrarea H, camera 155, etaj 1, județul Prahova) sau prin e-mail, pe adresa avpprahova@avp.ro.
De asemenea, şi Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Prahova a anunţat că, în perioada 11 – 31 martie 2020, accesul publicului va fi permis doar în spațiul special rezervat din cadrul birourilor din Ploieşti, Câmpina, Vălenii de Munte, Mizil şi Sinaia, inclusiv persoanele autorizate și reprezentanții birourilor notariale urmând să aibă acces numai în acest spaţiu. În ceea ce priveşte audienţele, acestea vor fi acordate doar telefonic sau prin e-mail. “Pentru a preveni și limita răspândirea COVID-19, beneficiarii serviciilor oferite de OCPI Prahova sunt rugați să evite aglomerarea la ghișeu și să opteze pentru serviciile on-line disponibile pe https://epay.ancpi.ro/. Solicitanții pot primi informații referitoare la serviciile oferite prin e-mail sau accesând site-ul OCPI Prahova (https://www.ocpiph.ro/) și prin intermediul unui call-center, care va funcționa de luni până joi în intervalul orar 08.00 – 16.30 și vineri între orele 08.00-14.00. Numerele de telefon și adresele de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI Prahova sunt următoarele: O.C.P.I.Prahova: telefon 0244596925, e-mail: ph@ancpi.ro; BCPI Ploiesti: telefon 0244596928, e-mail: bcpi.ploiesti@ancpi.ro; BCPI Câmpina: telefon 0244330125, e-mail: bcpi.campina@ancpi.ro;
BCPI Vălenii de Munte: telefon 0244280607, e-mail: bcpi.valeniidemunte@ancpi.ro; BRP Mizil: telefon 0344130132, e-mail: brp.mizil@ancpi.ro; BRP Sinaia: telefon 0344139946, e-mail:brp.sinaia@ancpi.ro”, se arată într-un comunicat transmis ieri, de OCPI Prahova.
Totodată, şi Serviciul Finanţe Locale Ploieşti a făcut publică informaţia că a pus în practică o serie de măsuri menite a conduce la prevenirea răspândirii coronavirusului. “A trebuit să gândim măsuri care să nu afecteze timpul și confortul contribuabililor, dar care să aducă un plus de protecție atât salariaților, cât și cetăţenilor care ni se adresează. Astfel, am luat decizia ca, atât timp cât putem, să nu reducem nici numărul personalului care lucrează cu publicul și nici programul afectat acestei activități, în nici unul dintre sedii. Accesul în instituție va fi permis contribuabililor în limita unui număr de șase persoane. Recomandăm ploieştenilor ca să respecte distanța de siguranță de un metru față de ceilalți contribuabili și față de funcționari. Avem rugămintea de a folosi, în măsura în care se poate, serviciile online, pe care vi le punem la dispoziție. Reamintim faptul că se pot depune online orice declarare de bunuri, cererile pentru eliberarea certificatului fiscal sau pentru aflarea situației patrimoniale. De asemenea, aplicațiile pe baza cărora se pot face plăţi de pe telefonul mobil sunt acum disponibile și pe telefoanele tip Android și IOS”, a anunţat, ieri, conducerea SPFL Ploieşti. S-a mai menţionat că în cadrul instituţiei au fost luate măsuri suplimentare de igienă, fiind montate dispensere pe bază de senzor cu dezinfectant, podelele vor fi spălate din oră în oră, tejghelele vor fi curăţate cu alcool medicinal, la intrarea în sediu fiind instalate şi preșuri cu dezinfectant.
Pe de altă parte, ieri a fost anunţată şi amânarea unor acţiuni care erau programate să aibă loc în această perioadă. Astfel, s-a decis ca ediția din acest an a târgului prahovean de turism “ExpoVacanţa”, programat pentru perioada 20-22 martie, la Ploieşti Shopping City, să se amâne pentru o perioadă nedeterminată, anunţul fiind făcut de preşedintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova, în calitate de organizator.
Nu în ultimul rând, şi Ministerul Muncii și Protecției Sociale a decis să suspende, până la data de 31 martie 2020, activitatea de audiențe la sediul instituției, urmând ca, după această dată, să se ia noi decizii, în funcție de evoluția situației. În această perioadă, instituţia a anunţat că pune la dispoziția cetățenilor o linie unică de telefon (021.313.10.10), dar și o adresă de e-mail la care specialiștii din minister vor răspunde (relatiicupublicul@mmuncii.gov.ro).