Covrigii pentru drum – făcuţi din nu se ştie ce şi fierţi în apă murdară!
ANPC a anunțat că timp de două zile a făcut controale în gări și a ”descoperit”condiții oribile, scaunele fiind rupte, toaletele având miros pestilențial și alimentele erau vechi sau greșit etichetate.
Au fost verificate aproape 400 de firme care au activități comerciale în gări sau în apropierea acestora, iar la trei sferturi dintre agenții economici au fost găsite probleme. Dincolo de ”revelațiile” ANPC trebuie spus că și călătorii sunt de vină, nu puține fiind cazurile în care scaunele sunt vandalizate la câteva zile după ce sunt puse pe peron, potrivit Hotnews.Prezentăm câteva dintre datele incluse în raportul ANPC şi pe care le ştie oricine a călătorit măcar o singură dată cu trenul, a stat prin gări, în sălile de aşteptare şi pe peroane şi şi-a cumpărat de la vreun chioşc ceva de potolit foamea.
În perioada 06-07 februarie 2020, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat, la nivel național, o serie de acțiuni de control care au vizat condițiile de transport pe căile ferate, precum și serviciile de alimentație oferite consumatorilor.
Au fost verificați 398 operatori economici care prestează servicii în domeniul transportului feroviar de călători și operatori economici care își desfășoară activitatea în incinta sau în apropierea gărilor, constatându-se abateri la un număr de 295 ( ~74 %) de la prevederile legale, în vigoare privind protecția consumatorilor.
Că urmare a deficiențelor constatate s-au aplicat 372 sancțiuni contravenționale, constând în 167 avertismente și 205 amenzi contravenționale însumând 1213500 lei, pentru încălcarea reglementărilor privind protecția consumatorilor.
Controalele au depistat o serie de abateri, dintre care enumerăm: condiții igienico- sanitare necorespunzătoare în compartimente, iar fotoliile aveau tapițeria pătată, ruptă, cu cotiere rupte, murdare, pătate, tetiere murdare;pereții și tavanul din interiorul stațiilor erau insalubre prezentând pete de mucegai și infiltrații;lipsa scaunelor sau scaune insuficiente în sălile de așteptare;finisajele pasajelor subterane erau deterioarate, trepte ciobite, pereți / tavane scorojiți, cu infiltrații de apă;toaletele erau neigienizate și scaunele murdare; în sălile de așteptare pereții erau exfoliati, existau pânze păianjen pe tavan și pereți, tocăria era deteriorată și exfoliată, coșurile de gunoi aveau tablă ruginită;la toaletele pentru bărbați era un miros pestilențial de urină și amoniac, din cauza neigienizarii corespunzătoare a pisoarelor; lipsa iluminării peronului; săli de așteptare fără instalație de încălzire.
Operatorii economici care își desfășurau activitatea în incinta sau în apropierea gărilor au fost sancționați pentru următoarele abateri:comercializare de produse preambalate, neetichetate individual în totalitate și comercializare de produse de patiserie vrac cu dată limita de consum afișată la locul de vânzare de 48 ore, față de 24 ore cât prevede Regulamentul 1169/2011 și fără a avea afișat pe eticheta de preț ingredientele alergene;comercializare de prăjituri fără a se realiza informarea consumatorilor la locul de vânzare cu privire la faptul că au fost aprovizionate în stare congelată; comercializare de diferite salate vrac cu modificări evidente de calitate: oxidare la suprafață, aglomerări și miros nespecific acidifiant și fără a avea afișate ingredientele alergene (ouă, peşte, muștar); pâinea era păstrată în saci menajeri; se preparau covrigi și produse de patiserie cu ingrediente ce nu conțineau elemente de identificare și caracterizare;recipientul în care se fierbeau covrigii prezenta un lichid mâzgos și murdar;frigiderul în care se depozita coca prezenta murdărie, iar tăvile erau degradate.