Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a făcut publice o serie de sfaturi care îi vor putea ajuta pe cei care şi-au programat să călătorească în aceste zile de Sărbători.
• La cazarea în pensiuni să se verifice dacă dotările din camerele și din grupurile sanitare destinate turiștilor sunt puse în exclusivitate la dispoziția lor, clădirile, inclusiv anexele gospodărești, sunt în stare bună, căile de acces propriu și spațiile înconjurătoare sunt bine întreținute, accesul în camerele de dormit și în grupurile sanitare este direct, fără a se trece prin alte camere folosite pentru dormit, sau dacă există spații corespunzătoare și igienice pentru prepararea și servirea mesei, dacă există bucătărie dotată cu echipamente de preparare conservare și păstrare la rece a alimentelor;
•La achiziționarea biletelor de avion, să se solicite informații despre prețul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse), condițiile de zbor (orar, greutate bagaje etc.), restricții și reguli aplicabile biletului respectiv de avion, termenul de valabilitate al rezervarii, condițiile de renunțare la biletul de avion (dacă este cazul), răspunderea transportatorului față de pasageri și bagaje (în caz de deces sau vătămare corporală, în cazul întârzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorării bagajului), precum și despre răspunderea transportatorilor aerieni față de pasageri în cazul refuzului la îmbarcare, în cazul anulării sau întârzierii zborului (așa cum sunt prevăzute în art. 14 din Regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, care stabilește reguli comune privind compensarea și asistență acordate pasagerilor în cazul refuzului la îmbarcare și al anulării sau întârzierii zborurilor);
• Cei care apelează la serviciile de închiriere a echipamentelor de agrement specifice sezonului de iarnă (schiuri, snowboard-uri, sănii, patine etc.) să acorde atenție deosebită informațiilor cu privire la afișarea în mod vizibil a prețurilor serviciilor de care doresc să beneficieze, emiterea chitanței pentru contravaloarea serviciilor alese, emiterea unui bon de comandă sau a unui document din care să reiasă drepturile și obligațiile părților, afișarea în mod vizibil a informațiilor despre serviciile oferite și condițiile pe care trebuie să le respecte cei care doresc închirierea unor echipamente și la instrucțiunile de utilizare, traduse în limba română, a produsului închiriat și măsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizării acestuia.