Piaţa auto chineză – cea mai mare din lume – a înregistrat şi în noiembrie o scădere a vânzărilor, de 3,6%, fiind a 17-a lună consecutivă de declin, după un recul de 4% în octombrie şi de 5,2% în septembrie, arată datele publicate ieri de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmite agenţia Reuters, preluată de Agerpres.
În urma reducerii subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice şi hibride, vânzările pe acest segment au coborât cu 43,7% în noiembrie, după un declin de 45,6% octombrie, a cincea lună consecutivă de scădere. CAAM se aşteaptă ca anul acesta livrările de vehicule electrice şi hibride să crească, dar într-un ritm mai lent, la 1,5 milioane, faţă de 1,6 milioane previzionate anterior. „Schimbarea standardelor privind emisiile în China reprezintă motivul principal al declinului vânzărilor auto din acest an”, a afirmat Chen Shihua, secretar general adjunct al CAAM, referindu-se la modul în care guvernele local au accelerat în 2019 modificările la standardele privind emisiile. El a adăugat că nivelul general al producţiei auto revine acum la normal, iar producătorii auto şi-au sporit în ultimele luni gama de modele. Geely, cel mai cunoscut producător auto chinez pe plan global, a raportat un avans al livrărilor de 1% în noiembrie, în timp ce SAIC Motor, cea mai mare companie auto din China, a înregistrat un declin de 9,6% din cauza performanţei slabe a societăţii mixte pe care o deţine cu grupul american General Motors (GM).
În iulie, Asociaţia Producătorilor Auto din China estima că piaţa auto a ţării va înregistra anul acesta un declin al vânzărilor de 5%, la 26,68 milioane de vehicule. Anul trecut, livrările au totalizat 22,35 milioane, în scădere cu 5,8% faţă de 2017. A fost primul declin pe piaţa auto chineză din ultimii 28 de ani.
Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA. În condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, începe să dea semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, avertizează analiştii.