Din 2017 – impozit specific pentru restaurante, baruri, unităţi de cazare
Legea pentru introducerea impozitului specific pentru restaurante, baruri sau hoteluri a fost publicată în Monitorul Oficial.
Începând cu 1 ianuarie 2017, plătesc impozit specific unei categorii de activităţi, cu scutire la plata impozitului pe profit, operatorii economici ce îşi desfăşoară activitatea corespunzătoare următoarelor coduri CAEN: a) 5510 – Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare; b) 5520 – Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată; c) 5530 – Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere; d) 5590 – Alte servicii de cazare; e) 5610 – Restaurante; f) 5621 – Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente; g) 5629 – Alte servicii de alimentaţie n.c.a.; h) 5630 – Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor. Impozitul se datorează pentru acei operatori economici ce au fie ca obiect principal de activitate, fie ca obiect secundar de activitate, unul dintre codurile CAEN enumerate şi nu se află în lichidare.
Impozitul se achită semestrial, până pe data de 25 a lunii următoare semestrului, fiecare plată reprezentând jumătate din impozitul anual datorat.
Viteza de circulaţie pe coridorul IV feroviar va creşte
Accelerarea lucrărilor de infrastructură din acest an va scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul pe porţiunea românească a Coridorului IV paneuropean, care face legătura între Turcia şi Germania, astfel că trenul va deveni o opţiune în rândul publicului, a declarat, pentru News.ro, directorul general al CFR SA, Marius Chiper. Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între oraşele germane Dresda şi Nurnberg şi metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria. Porţiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, judeţul Arad, şi Constanţa, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coslariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa.
Însă lucrările pe tronsonul Simeria-Sighişoara, parte din coridor, au întârziat mai mulţi ani, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulaţiei pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor. Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au accelerat, în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanţează mare parte din investiţie. Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porţiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean.