Violeta Stoica
Una dintre variantele rutiere de ocolire ale municipiului Ploiești – Centura de Est – va fi închisă circulației, luni, pentru ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să intervină cu utilaje grele pentru îndepărtarea resturilor balustradei prăbușite la finalul săptămânii trecute.
Potrivit prefectului de Prahova, Mădălina Lupea, traficul rutier pe Centura de Est a municipiului Ploiești (DN1A) va fi restricționat între orele 9.00 și 12.00, pentru înlăturarea componentelor podului rutier aflate în pericol să cadă. În cele trei ore de întrerupere a traficului pe Centura de Est, șoferii vor avea drept rute alternative fie intrarea prin oraș, fie pe DN1 sau, în funcție de zona din care vin spre Ploiești, pe Centura de Vest.
Și traficul feroviar va fi afectat, în același interval orar, prefectul Mădălina Lupea afirmând că – potrivit reprezentanților CFR – va fi restricționată circulația trenurilor între Gara Ploiești Est și Valea Călugărească. Această măsură va fi luată pentru a nu exista riscul de cădere pe liniile de înaltă tensiune ale Căilor Ferate a vreunei componente din pasarela pe care vor interveni cei de la drumuri.
Practic, luni se va interveni în intervalul menționat doar pentru înlăturarea resturilor din balustrada și din partea pietonală a pasajului care s-au rupt din senin la finalul săptămânii trecute.
Lucrările propriu-zise de reparare a pasajului vor începe după ce specialistul care a efectuat expertiza tehnică a podului rutier de la kilometrul 79 al DN1A, adică al Centurii de Est a municipiului Ploiești, va determina cauzele care au condus la prăbușirea din data de 22 februarie, precum și măsurile de urgență care trebuie luate.
Vinerea trecută, circa 15 metri din parapetul metalic și grinda din beton aflate în exteriorul podului care trece peste calea ferată Ploiești Est – Valea Călugărească, în zona Matizol, pe drumul național 1A Centura de Est, s-au prăbușit peste calea ferată.
Așa cum relatam și săptămâna trecută, la finalul lui 2018 a fost realizată o expertiză tehnică asupra podului respectiv, iar din data de 28 ianuarie s-a restricționat viteza autovehiculelor de mare tonaj la 30 de kilometri la oră.
Acum va fi nevoie de intervenții de urgență, reparațiile urmând să fie realizate de către societatea de construcții cu care Direcția Regională de Drumuri și Poduri București are în derulare un contract pentru efectuarea lucrărilor de întreținere a drumurilor naționale.
Potrivit documentației realizate de către DRDP București, înainte de efectuarea expertizei tehnice la structura din care s-au rupt bucăți ieri, pasajul de la kilometrul 79 al DN1A nu a fost reabilitat niciodată de la construirea sa, în 1976. Podul rutier are o lungime totală de 71,50 metri, o lățime a părții carosabile de 7,80 metri și o lățime între parapeți de 10,20 metri.