• Podul se află pe DN1A – Centura de Est a Ploieștiului și nu a fost niciodată reabilitat
Violeta Stoica
Un nou incident care ar fi putut avea consecințe grave pentru traficul feroviar s-a petrecut, ieri dimineață, pe calea ferată care merge dinspre Ploiești spre Buzău, supratraversată de un pod de pe Centura de Est a municipiului.
Bucăți din pasarela respectivă, plus o parte din balustrada metalică, aflate la kilometrul 79 al DN1A s-au prăbușit, din senin, peste liniile de înaltă tensiune și peste șinele de cale ferată, ducând astfel la întreruperea traficului feroviar pe tronsonul respectiv, pentru aproximativ două ore.
Pompierii militari au acționat de urgență, după căderea acelei bucăți din podul respectiv, pentru asigurarea zonei, însă nu au existat victime, așa cum a precizat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Prahova, Raluca Vasiloae.
Pasarela, care este în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri – Secția Drumuri Naționale Ploiești, va intra, momentan, în reparații de urgență, începând cu segmentul unde a avut loc ieri dislocarea parapetului metalic și a grinzii din beton.
Circa 15 metri din parapetul metalic și grinda din beton aflate în exteriorul podului care trece peste calea ferată Ploiești – Buzău, în zona Moara Nouă – Berceni, pe drumul național 1A Centura de Est a municipiului Ploiești s-au prăbușit ieri peste calea ferată. Nimeni nu a fost rănit, din fericire, pentru că la momentul producerii acestui incident nu trecea prin zonă niciun tren, nici de marfă, nici de călători.
Incindentul de ieri s-a petrecut după ce, anul trecut, pe 21 februarie, un eveniment relativ similar a avut loc în cealaltă parte a Ploieștiului, în zona Gării Ploiești Vest. Nici atunci nu au fost victime.
Ieri, scenariul de anul trecut s-a repetat, parțial, pentru că reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA au redeschis segmentul de cale ferată Ploieşti Sud – Ploieşti Est – Valea Călugărească, trenurile reluându-și circulaţia pe firul II, în condiţii normale de trafic, după intervenții care au durat circa două ore.
Potrivit celor de la CFR SA, personalul de specialitate al Regionalei CF Bucureşti a acționat pentru redeschiderea circulației feroviare pe zona Ploieşti Est-Valea Călugărească, după ce fusese întreruptă începând cu ora 9.00 pe relaţia Ploieşti Sud – Ploieşti Est – Valea Călugărească, după prăbușirea balustradei podului rutier de pe DN1A.
• Podul de pe Centura de Est nu a fost niciodată reabilitat, dar va intra în reparaţii de urgenţă
Ionel Ciobanu, directorul Secției Drumuri Naționale Ploiești, a declarat pentru ziarul Prahova că la finalul anului trecut a fost realizată o expertiză tehnică asupra podului respectiv, din care s-a prăbușit ieri o parte din grindă și din parapetul metalic. Din data de 28 ianuarie, s-a restricționat viteza autovehiculelor de mare tonaj la 30 de kilometri la oră, tocmai pentru ca pasajul respectiv să nu aibă probleme mai mari.
Șeful Secției Drumuri Naționale Ploiești a precizat că se va interveni de urgență, cu ajutorul societății de construcții cu care Direcția Regională de Drumuri și Poduri București are în derulare un contract pentru efectuarea lucrărilor de întreținere a drumurilor naționale din zonă. Reparațiile au fost estimate la circa 80.000 de lei, urmând să se intervină de urgență pentru refacerea grinzii din beton și a parapetului metalic.
Potrivit documentației realizate de către DRDP București, înainte de efectuarea expertizei tehnice la structura din care s-au rupt bucăți ieri, pasajul respectiv are o lungime totală de 71,50 metri, o lățime a părții carosabile de 7,80 metri și o lățime între parapeți de 10,20 metri. Construit în anul 1976, podul de pe DN1A nu a fost reabilitat sau modernizat până acum.