În ultimii ani a crescut semnificativ, în Ungaria, comerţul cu amănuntul, a declarat secretarul general al Uniunii Naţionale a Comerţului. György Vámos a subliniat că anul trecut comerţul cu amănuntul a atins un nivel record chiar şi din punct de vedere al ritmului de creştere, care a fost, conform datelor Oficiului Central de Statistică din Ungaria, de aproximativ 6%. De asemenea, a crescut şi volumul comerţului online. György Vamos a mai menţionat că şi cifra de afaceri a magazinelor online a crescut de mai multe ori, potrivit Rador care citează Magyar Televizio. Potrivit unui comunicat dat publicităţii de compania de cercetare a pieţelor Nielsen, cifra de afaceri a magazinelor de tip discount a crescut cu 25%, în 2018.
Tinerii trăiesc sub vraja mărcilor, iar vârstnicii mai puţin, a spus directorul executiv al societăţii Manta Marketing Kft, István Varga, care a adăugat: Mărcile au devenit populare după schimbarea regimului, cumpărătorii aleg mai mult produse de firmă, deşi sunt mai scumpe. Cumpărătorii ungari au cheltuit în 2018 pe produsele alimentare aproximativ 1.800 de miliarde de forinţi, ceea ce reprezintă o creştere de 7%, în comparaţie cu anul 2017. Potrivit directorului de comunicare al societăţii de comerţ CBA, pe lângă calitate, cel mai important factor este preţul. Attila Fodor a mai spus că oamenii sunt atenţi în primul rând la raportul preţ-calitate, precum şi la locul unde a fost fabricat produsul respectiv.
Datorită stabilităţii economice şi a creşterii veniturilor reale puterea de cumpărare a populaţiei Ungariei va creşte şi în anul 2019, ceea ce va contribui la creşterea cifrei de afaceri în comerţ.