Violeta Stoica
Unul dintre drumurile naționale prezentate drept alternative ocolitoare la circulația bară-la-bară de pe DN1 este artera rutieră care face legătura între Bâldana – Târgoviște – Sinaia. Punctul terminus, Sinaia, este de altfel una dintre puținele localități de pe Valea Prahovei care are propria centură ocolitoare și, prin urmare, în interiorul căreia circulația autovehiculelor nu este asemeni celei din Comarnic, Bușteni sau Azuga.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în plan modernizarea DN 71 de la Bâldana și până la Sinaia, astfel încât acest drum național să poată deveni cu adevărat o variantă la circulația infernală de pe DN1 sau de pe DN1A.
Cei peste 100 de kilometri din DN71 au fost împărțiți în două tronsoane, primul – de la Bâldana la Târgoviște, iar cel de-al doilea – de la Târgoviște la Sinaia, mai puțin sectorul de drum de aproape șapte kilometri care străbate municipiul Târgoviște, acesta fiind administrat de către autoritatea locală.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru atribuirea contractului de modernizare și lărgire a drumului național care face legătura între Bâldana și Sinaia, trecând prin Târgoviște.
Pentru refacerea și modernizarea acestui drum național – prezentat drept o variantă la aglomerația de pe DN1 și DN1A – CNAIR a estimat o valoare a lucrărilor de 1,56 miliarde de lei, împărțiți în două, pentru fiecare tronson în parte. Astfel, circa 670 de milioane de lei ar urma să fie cheltuiți pentru sectorul Bâldana – Târgoviște, pentru a fi lărgit de la două benzi la patru benzi, iar restul banilor – aproape 900 de milioane de lei fără TVA – pentru modernizarea drumului de la Târgoviște la Sinaia, care va rămâne doar la două benzi.
Practic, drumul național DN71 va rămâne îngust de la Târgoviște în sus, spre Sinaia, ceea ce ar putea să îngreuneze circulația care se presupune că ar urma să fie mai intensă dinspre București (inițial prin DN7) spre Târgoviște.
Deși pe raza județului Prahova este vorba doar despre opt kilometri din acest drum național, de la limita cu județul Dâmbovița și până la Sinaia, zona este una dintre cele mai dificile din punct de vedere al construcției, tocmai de aceea s-a optat – în zona serpentinelor, respectiv a muntelui Păduchiosu, spre orașul Sinaia – pentru o viteză de proiectare redusă la 15 kilometri pe oră și până la maximum 25 de kilometri pe oră, din cauza traseului accidentat.
În afara drumului propriu-zis, pe raza județului Prahova se află și un pod care traversează Valea Dorului, la Sinaia, construit în anul 1926 și consolidat în 1976, în lungime totală a suprastructurii de 55,6 metri. Și acesta va intra în modernizare, după începerea lucrărilor, fără însă a se întrerupe circulația în perioada execuției.
Acest drum DN 71 este încadrat ca drum transregio, fiind inclus în Programul Operațional Regional Infrastructură Mare pentru perioada de programare 2014-2020.