Violeta Stoica
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis o contestație depusă de societatea Anadolu Automobil Rom, importatorul autobuzelor marca Isuzu produse în Turcia, iar autoritatea contractantă – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice – este obligată să corecteze caietul de sarcini referitor la achiziția unui lot de 51 de autobuze electrice destinate unui grup de patru orașe, printre care se află și municipiul Ploiești.
Potrivit deciziei emise de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, societatea menționată a contestat o serie de cerințe din documentația de atribuire, considerate „obstacole nejustificate față de asigurarea unei concurențe efective între operatorii economici”.
Contestatarul s-a referit, în plângerea depusă la CNSC, la pantograful cu construcție specială, la bateriile electrice de o anume capacitate și autonomie, precum și găsirea de soluții pentru extinderea autonomiei autobuzului electric prin intermediul unei baterii suplimentare.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis plângerea făcută de Anadolu Automobil Rom SRL, în contradictoriu cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de autoritate contractantă. De asemenea, MDRAP a fost obligată să publice în Sistemul Electronic de Achiziții Publice măsurile de remediere propuse, în termen de 10 zile de la data comunicării deciziei CNSC.
În cadrul acestei proceduri aflate în derulare, MDRAP va cumpăra autobuze electrice pentru municipiile Alba Iulia (valoare estimată la 36,12 milioane de lei), Buzău (25,12 milioane de lei), Constanța (55 milioane de lei) și Ploiești (25,12 milioane de lei).
Pentru Ploiești, achiziția se referă la cumpărarea a nouă autobuze electrice, în baza acordului de parteneriat şi a protocolului de asociere semnate între Primăria Ploiești şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Conform documentației, autobuzele trebuie să aibă circa 12 metri lungime, în cadrul achiziției urmând să fie cumpărate și trei staţii de încărcare rapidă și nouă staţii de încărcare lentă. În caietul de sarcini sunt prevăzute chiar și rutele pe care ar trebui să circule autobuzele electrice, la Ploiești fiind specificate traseele 2 și 2 barat.