China va depăşi Statele Unite şi va deveni cea mai mare piaţă de retail din lume, în acest an, cu vânzări totale ce vor atinge 5.600 de miliarde de dolari, cu 100 de miliarde peste valoarea celor americane, relatează CNN, preluat de Mediafax. Rapida dezvoltare a comerţului electronic, dar şi averea în creştere a populaţiei au condus la majorarea retailului. Cele mai mari companii de comerţ electronic, Alibaba şi JD.com au avut un rol-cheie în dezvoltarea sectorului, peste 35%, sau circa 2.000 de miliarde de dolari din cheltuielile de retail urmând a fi făcute online, conform estimărilor eMarketer. Ponderea comerţului electronic este 11% în SUA. Evenimentul de cumpărături online Singles Day organziat de Alibaba înregistrează vânzări mai mari decât Black Friday şi Ciber Monday la un loc. În acelaşi timp consumatorii chinezi resimt efectele încetinirii economice şi ale conflictului comercial cu Statele Unite. Vânzările în retail sunt aşteptate să crească în acest an cu 7,5%, faţă de 8,5% anul trecut.