Comisia Europeană (CE) a luat, joi, decizii de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor cu privire la 27 de state membre, singura excepţie fiind Danemarca, pentru a asigura punerea în aplicare corespunzătoare a normelor Uniunii Europene (UE) privind serviciile şi calificările profesionale.
Astfel cum s-a subliniat în Comunicarea privind piaţa unică din noiembrie 2018, cetăţenii şi întreprinderile se pot bucura de multiplele beneficii ale pieţei unice doar dacă normele care au fost convenite de comun acord funcţionează efectiv pe teren. „Astăzi, Comisia ia măsuri pentru a asigura respectarea normelor UE în domeniul serviciilor. Deşi serviciile reprezintă două treimi din economia UE, o serie de obstacole împiedică în continuare sectorul serviciilor să îşi atingă întregul potenţial în beneficiul consumatorilor, al persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă şi al întreprinderilor şi să genereze creştere economică în întreaga Europă”, au precizat, joi, reprezentanţii CE, într-un comunicat de presă.
În total, Comisia a decis să trimită 31 de scrisori de punere în întârziere şi o scrisoare suplimentară de punere în întârziere, în plus faţă de două avize motivate, abordând mai multe restricţii în ceea ce priveşte sectorul serviciilor. Prin pachetul său lunar de decizii de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor, CE urmăreşte acţionarea în justiţie a statelor membre care nu şi-au îndeplinit obligaţiile ce le revin în temeiul legislaţiei UE. Aceste decizii, care vizează diverse sectoare şi domenii de politică ale UE, au scopul de a asigura aplicarea corespunzătoare a legislaţiei UE, în beneficiul cetăţenilor şi al întreprinderilor. Principalele decizii adoptate de CE în mai, grupate pe domenii de politică, includ 60 de scrisori de notificare a întârzierii în îndeplinirea obligaţiilor, 132 de avize motivate şi nouă cazuri de trimitere în faţa Curţii de Justiţie a UE.
Totodată, Comisia a decis să închidă 14 de cazuri în care diferendele cu statele membre în cauză au fost soluţionate fără a fi necesară continuarea procedurii.