Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa cu vânzări totale pe piaţa internă şi internaţională care s-au cifrat la 700.798 unităţi, în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în anul precedent, se arată într-un comunicat al constructorului auto remis ieri AGERPRES.
„Marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 –
în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017”, precizează reprezentanţii producătorului auto.
Vânzările Dacia pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 de unităţi.
Una dintre cele mai importante performanţe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule astfel încât constructorul român a urcat pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent.
Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franţa, Italia, Spania, Polonia şi Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009. În Maroc au fost vândute aproape 50.000 de vehicule.
Pe piaţa internă, 54.593 de clienţi români au optat pentru un vehicul din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent). Potrivit estimărilor, Dacia şi-a majorat cota de piaţă la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România.