Valoarea voucherelor de vacanţă emise în primele opt luni ale acestui an a ajuns la peste 223,6 de milioane de euro, fiind de 7,7 ori mai mare faţă de cea din 2017, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), remis ieri AGERPRES.
În august 2018, valoarea voucherelor s-a ridicat la 17,1 milioane de euro, fiind emise aproximativ 1,3 milioane de tichete pe hârtie, în valoare de 14,1 milioane de euro, şi peste 264.000 vouchere pe suport electronic, în valoare de trei milioane de euro.
Iunie 2018 a fost luna cu cea mai mare valoare a voucherelor de vacanţă emise, respectiv 125 de milioane de euro.
Voucherele de vacanţă pe suport electronic, a căror folosire reduce considerabil birocraţia întregului proces, reprezintă numai aproximativ 10% din numărul total al celor emise între ianuarie şi august. Numărul acestora, 850.000, este însă de 11 ori mai mare faţă 2017.
Reprezentanţii ANAT recomandă, având în vedere experienţa acestui an, când cele mai multe vouchere de vacanţă s-au emis în luna iunie, în plin sezon estival, ceea ce a făcut în multe cazuri destul de dificilă alegerea vacanţei dorite, ca în 2019 acestea să fie date la începutul anului.
Valabilitatea voucherelor de vacanţă este de un an. Cei care le-au primit în acest an şi nu le-au valorificat deocamdată le pot folosi pentru vacanţe în timpul iernii şi chiar vara viitoare, dacă sunt cumpărate din timp. Mai multe agenţii de turism au lansat deja pachete de vacanţă cu transport, cazare, servicii de masa, tratament şi alte servicii asociate pentru vara viitoare. Voucherele de vacanţă au fost introduse pe piaţa din România în 2009, dar acordarea lor a fost oprită în sistemul public după un an, din cauza crizei economice, şi de atunci a fost restricţionată an de an prin act normativ. Până anul trecut, doar angajaţii din sistemul privat au primit vouchere de vacanţă. În România, voucherele de vacanţă sunt emise de companiile de tichete valorice Up Romania, Edenred şi Sodexo Pass.