N. Dumitrescu

În cazul proiectului ce a vizat reabilitarea și modernizarea Hipodromului – unul dintre cele care au plasat Ploieștiul pe o hartă nedorită din România – aceea a orașelor în care autoritățile n-au fost în stare să finalizeze la timp investițiile din bani europeni – noii aleși locali încearcă să dea la o parte boii puși în fața carului de cei care s-au aflat până acum la conducerea municipalității. Concret, la sfârșitul săptămânii trecute, în Consiliul Local Ploiești au fost votate câteva proiecte de hotărâre prin intermediul cărora se dorește să se pună punct unei mari debandade ce a plutit deasupra singurului hipodrom de trap din România. Este vorba despre aprobarea organigramei, a numărului de posturi și a statului de funcții ale Clubului Municipal Ploiești, în care au fost prinse și 45 de posturi necesare pentru funcționarea Hipodromului. Mai mult decât atât, deoarece CSM se va ocupa și de acest obiectiv, instituției i-a fost majorat și bugetul pe 2016, fonduri – respectiv 30.000 de lei – fiind alocate inclusiv pentru… ”Hrană pentru animale”! Asta în condițiile în care, în momentul de față, în grajdurile de la Hipodrom nu este niciun cal, şi, mai mult decât atât, cei care se pricep la hipism sunt sceptici că până la sfârșitul anului s-ar putea organiza vreo cursă oficială de trap la Ploiești.

La sfârșitul săptămânii trecute, în ședința Consiliului Local Ploiești – care a avut caracter extraordinar – au fost votate și unele proiecte de hotărâre prin intermediul cărora se încearcă să se recupereze din timpul pierdut, nu mai vorbim de bani, pentru redeschiderea activității pe Hipodrom, singurul din țară. În ambele cazuri, inițiator este primarul Adrian Dobre, acesta încercând să mai repare din problemele ce au curs, lanț, după prelungirea termenelor de finalizare la acest obiectiv, în condițiile în care, pe lângă faptul că este unul dintre proiectele europene nefinalizate la timp, ce au creat o faimă nedorită Ploieștiului, nici n-a fost luat în calcul cine va administra Hipodromul, ca să nu mai vorbim despre reluarea competițiilor. ”Pentru implementarea proiectului «Modernizarea/extinderea funcţională a Hipodromului din Ploieşti» este reglementată organigrama Clubului Sportiv Municipal Ploieşti având în componenţă Complexul Hipodrom aflat în subordinea directorului adjunct al instituţiei, complex ce va funcţiona cu structură de 45 de posturi, din care un post de conducere de şef serviciu şi un post de conducere de şef formaţie – pază, PSI, întreţinere şi 43 posturi de execuţie”, se arată în proiectul de hotărâre la care ne referim. Concret, la Hipodrom, organigrama va fi formată din 15 posturi aprobate –
un post de şef serviciu; un post administrator; două posturi de inspector de specialitate; opt posturi de paznic; un post de îngrijitor (femeie de serviciu); două posturi de muncitor necalificat, dar și din 30 de posturi suplimentare, respectiv : două posturi de inspector de specialitate; un post de inspector de specialitate – medic veterinar; un post de inspector de specialitate – specialist în PR&marketing; un post de şef formaţie – pază, PSI, întreţinere; două posturi de muncitor calificat – electrician; un post de muncitor calificat – instalator; un post de şofer – tractor; şase posturi de muncitor necalificat – plasator; opt posturi de îngrijitor ; trei posturi de casier pentru vânzări bilete; patru posturi de paznic. S-a mai stabilit și că, pe perioada desfăşurării concursurilor hipice, se vor încheia contracte de prestări servicii cu personalul aferent comisiei de arbitraj şi personalul auxiliar, conform proiectului. Astfel, comisia de arbitraj va fi formată din 5 membri: un arbitru şef – judecător; 4 arbitri judecători (doi arbitri judecători în turnul de arbitraj şi doi vor fi arbitri judecători de parcurs pe maşina de arbitraj), în timp ce personalul auxiliar de arbitraj va cuprinde : un operator instalaţie audio; un starter; 5 manipulatori benzi; un observator de parcurs; un handicapeur (persoana care stabilește poziția pe grila de start și care verifică respectarea criteriilor), un medic veterinar; un operator video (cameraman).
Totodată, ca o completare la proiectul ce viza organigrama CSM, s-a venit cu un altul – la care aleșii ploieșteni n-au avut, în cadrul ședinței, niciun fel de obiecție – referitor la rectificarea bugetului CSM pe anul în curs. ”Prezenta rectificare constă în majorarea subvenţiilor de la bugetul local cu suma de 863,50 mii lei pentru a fi asigurată funcţionarea Hipodromului din Ploieşti în perioada 01.08.2016-31.12.2016”, se arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre ce vizează rectificarea bugetului CSM. Astfel, printre altele, s-au alocat 4,50 mii lei în vederea asigurării curăţeniei în grupurile sanitare şi vestiare, 9 mii lei pentru asigurarea cheltuielilor de marketing, 4,50 mii de lei în vederea asigurării Complexului Hipodrom, dar și 30 de mii lei de în vederea asigurării… hranei pentru cai! Cum cu ultimii bani s-ar putea achiziționa cam 50 de tone de furaje, se pune întrebarea pentru ce animale ar urma să se facă această achiziție, în condițiile în care, în momentul de față, în grajdurile de la Hipodrom nu este niciun cal! Mai mult decât atât, cei care se pricep la hipism își pun întrebarea dacă se va putea recupera timpul pierdut în ceea ce privește reluarea activității pe Hipodrom. Pentru că, deocamdată, nu se știe nici când vor fi aduși caii, dar, mai ales, cine ar trebui, și cum, să organizeze cursele de trap, martie 2017 fiind data, cea mai optimistă, în privința organizării unor competiții oficiale.
De menționat că, ajuns într-o stare jalnică, după ce ani buni în care nu a beneficiat de investiţii şi a făcut obiectul mai multor litigii, Hipodromul a fost demolat, la sfârșitul anului 2014 fiind semnat contractul de reamenjare, evaluat la peste 50 de milioane de lei, mare parte bani europeni. Proiecul a vizat amenajarea a trei drumuri de acces, a trei parcări cu 219 locuri, dintre care 162 pentru spectatori, iar restul în regim VIP şi pentru echipe, o nouă clădire pentru tribune. Noile grajduri au fost gândite sub forma a şapte clădiri identice, la care se adaugă una pentru boxe, un hangar pentru depozitarea de materiale, unul pentru furaje, dar şi o clădire pentru înşeuare, unde caii vor fi echipaţi cu harnaşamentul necesar participării la curse. Proiectul a mai vizat refacerea pistei de trap de 1,2 km, dar și o pistă de galop, acoperită cu iarbă rezistentă la uzură. Pistele au fost prevăzute şi cu o cale de rulare pentru maşina arbitrilor, ronduri de mers şi un ring de prezentare pentru cai.
În ceea ce privește lucrările, în momentul de față, pe hârtie sunt finalizate, însă, la fața locului, încă se mai lucrează pe ici – pe colo, motiv pentru care edilul Adrian Dobre a dispus realizarea unei expertize, rolul acesteia fiind verificarea a tot ceea ce trebuia realizat conform documentelor.