V. Stoica
Podul feroviar care se află pe linia de cale ferată care face legătura între București și Câmpina, aflat în zona localității Bobolia, a intrat în reparații, după ce s-au semnalat nenumărate probleme de degradare.
Ieri, CFR Infrastructură a dat publicității informații referitoare la modul în care va fi pusă în siguranță această structură feroviară de importanță capitală pentru sectorul de cale ferată dintre București-Ploiești-Câmpina, viaduct aflat la km 89+140 pe tronsonul menționat.
Până în luna noiembrie, potrivit datelor furnizate de către CFR Infrastructură, va trebui finalizată prima etapă a lucrărilor de punere în siguranță a pragului de fund și de evitare a degradării în continuare a acestui pod. Astfel, în această primă etapă sunt programate elaborarea expertizei şi a proiectului tehnic pentru ambele etape, realizarea digului de protecţie de pe malul stâng, din aval spre amonte, calibrarea albiei şi devierea cursului apei pe noua albie.
Cea de-a doua etapă cuprinde lucrările efective de refacere a pragului de fund şi, în funcţie de recomandările expertizei tehnice, alte lucrări pentru punerea în siguranţă a obiectivului.
Conform companiei de căi ferate, lucrările sunt finanţate din fonduri proprii, iar valoarea lucrărilor este de 3,7 milioane lei.
Ca urmare a fenomenelor meteorologice din luna iulie şi a creşterii debitului râului Prahova a fost afectat pragul de fund al podului, primele măsuri împotriva afuierii fiind luate de CFR Infrastructură în cursul săptămânii 23-27.07.2018, prin protejarea pilelor, afectate de viiturile puternice, cu traverse din beton.