O firmă din Ploieşti reuşeşte să uimească prin munca specială: restaurarea maşinilor de epocă, adevărate „opere de artă” readuse la viaţă după zeci de ani de „uitare”. Uneori, se pleacă de la o „carcasă metalică”, un morman de table şi cutii cu rămăşiţe găsite prin curţi părăsite, exemple de genul „au fost 125 de maşini în lume, acum 50 de ani” fiind destul de des întâlnite.
Nu vorbim despre un service auto propriu-zis, ci despre un fel de … atelier de artă, pentru că, de multe ori, se lucrează şi câte un an la restaurarea unei maşini! Clienţi? Din Franţa, Elveţia, colecţionari de maşini scumpe, rare, modele precum Lamborghini Islero, din 1969, Alfa Romeo 1900 – din anul 1954, Fiat Dino (1967) fiind restaurate, în ultima perioadă, în service-ul din Ploieşti.
Cărţi de specialitate, vizite la expoziţii de profil, piese făcute pe comandă, pasiune pentru meserie, iar, la final, adevărate „bijuterii pe roţi” reconstituite, preţul unora dintre ele ajungând la 200-300.000 de euro!
Se transportă protejate, ajung în garajele unor colecţionari înrăiţi sau ale celor mai bogaţi oameni din Europa, care, de multe ori, nu ştiu că maşina a „reînviat” în atelierul din Ploieşti. Iar pozele spun, uneori, mai mult decât cuvintele!
Muzeu special
Pasiunea maşinilor de epocă şi a restaurării acestora este un „hobby” sau, mai degrabă, o afacere foarte interesantă, un român – Ion Ţiriac – fiind printre cei mai tari colecţionari din lume!
Acesta are şi un muzeu cu maşini de epocă, aproape de Ploieşti, la Otopeni, unde sunt expuse 164 de maşini de epocă, unele dintre ele de o valoare incredibilă (cotate chiar la 1 milion de euro bucata), dintre cele peste 300 pe care fostul tenismen le deţine!