Mai mult de jumătate dintre români fac cumpărături online, în general de pe telefonul personal, în cursul orelor de program, timpul alocat, în medie, în acest sens fiind de o oră şi jumătate, conform unui studiu remis, ieri, AGERPRES.
Astfel, aproape 6 din 10 angajaţi români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puţin odată pe lună, iar cei mai mulţi (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături. Există însă şi angajaţi care iau o pauză de la atribuţiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor şi finalizarea cumpărăturilor depăşeşte o oră (2%),
potrivit unui sondaj realizat de BestJobs.
Cei mai mulţi angajaţi (54%) preferă să cumpere pe internet după-amiaza, între orele 15:00 şi 18:00, în timp ce 19% dintre respondenţi găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineaţa, între 9:00 şi 11:00. Doar 15% dintre respondenţi spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz.
Unul din doi angajaţi foloseşte cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu.
Alte dispozitive folosite de către angajaţii români pentru cumpărături online sunt PC-ul/ laptop-ul personal (7%), tableta personală (4%), telefonul de serviciu (2%) sau tableta oferită de companie (1%).
Printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului de către angajaţii români se află produsele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (39,8%), produse electronice şi electrocasnice (33%), produse IT&C (28%), cadouri (24,3%), produse cosmetice (15,5%), jucării şi produse pentru copii (9%) şi produse de bricolaj şi amenajări interioare (9,2%).