Aproximativ patru din zece români sunt dispuşi să renunţe la serviciile unei bănci tradiţionale în favoarea uneia care are operaţiuni exclusiv online, conform unui studiu prezentat de iSense Solutions, derulat în luna iunie a acestui an în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, potrivit Mediafax.
Totuşi, 68% dintre românii din mediul urban au declarat că ar avea mai multă încredere în băncile digitale dacă acestea s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiţionale.
În plus, rezultatele studiului mai arată că 11% dintre românii din mediul urban au auzit de Revolut, un serviciu bancar digital lansat în România anul acesta. Dintre românii care folosesc Revolut, cei mai mulţi (36%) l-au utilizat în alte ţări, o treime (33%) l-au folosit pentru a face schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul în magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani şi plăţi online cu cardul fizic, dar şi pentru economisire prin serviciul Vaults.
Cu toate că jumătate (52%) din populaţia urbană intervievată a declarat că ar folosi Revolut, după ce au fost expuşi la o descriere a serviciului, studiul iSense identifică şi o serie de bariere pe care românii le au în legătură cu această aplicaţie. Atunci când vine vorba despre plăţi şi operaţiuni, cei mai mulţi au declarat că sunt mai retincenţi în a efectua tranzacţii prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate: 53% nu ar utiliza acest serviciu digital, deoarece sunt mulţumiţi de serviciile pe care le oferă banca actuală; aproape un sfert (24%) dintre participanţi au susţinut că nu au încredere în suportul oferit exclusiv online; 14% au spus că nu au suficientă încredere în companie.