Cum sa va integra¡i, cu brio, la serviciu !

Daca preferati sa lu-crati mai mult individual decat in echipa, sau daca va place sa stati singur decat sa va integrati intr-un grup, inseamna ca sunteti o persoana timida, iar acest lucru va poate crea anumite probleme la locul de munca. Iata cativa pasi care va vor ajuta sa depasiti, cu succes, unele momente dificile, sau poate chiar unele neplacute:
* Determinati-i pe cei din jurul dumneavoastra sa va spuna ce idei noi opinii si chiar sfaturi au. Acest lucru va va ajuta sa comunicati mai usor cu colegii, indiferent de pozitia pe care o ocupati.
* Ocupati-va dimineata de sarcinile mai grele ale fiecarei zile, inainte de a lua prima pauza. Astfel, veti avea un sentiment de liniste, chiar daca v-au mai ramas cateva lucruri marunte de facut.
* Este bine sa va exprimati preferintele fata de proiectele la care vreti sa lucrati.
* Tineti o agenda in care sa notati toate proiectele si ideile care va intereseaza. Propuneti-le atunci cand vi se iveste ocazia.
* Gasiti caile cele mai adecvate pentru a face schimb de experienta cu colegii dumneavoastra. Sa va scrieti sau sa vorbiti fata in fata pot fi puncte de plecare in acest sens.
* Cand aveti o intalnire importanta, metoda cea mai simpla pentru a va relaxa este sa respirati adanc, de cateva ori, inainte de a pasi pe usa.
* In cazul unei intrevederi, conferinte etc, asezati-va intr-un loc cat mai confortabil. Cand pasiti intr-o sala, priviti in jur si alegeti locul cel mai potrivit. De exemplu, poate preferati sa va asezati langa usa pentru a face o mica pauza in timpul sedintei.
* Nu incercati sa pareti mai sobri, mai sofisticati decat sunteti, dar nici mai sociabili, mai vorbareti sau mai veseli decat va sta in fire. Nu incercati sa impresionati prin multimea de cunostinte pe care le aveti, daca nu sunteti absolut siguri ca le stapaniti foarte bine.
* Atrageti atentia asupra dumneavoastra inainte de a vorbi, spunand “Am ceva important sa va impartasesc” sau “ As vrea sa mai adaug ceva”. Asa veti scapa de sentimentul ca nu sunteti ascultat.
* Insa, nu va contraziceti seful doar de dragul de a fi mai cu mot, de a iesi in evidenta, cu orice pret! Este o atitudine din care veti avea de pierdut. Orice opinie profesionala fundamentata are nevoie sa fie sustinuta in fata oricui, chiar si in fata unui sef sever, dar tonul conteaza cel mai mult. O parere diferita poate fi sustinuta cu calm si fermitate, fara a ridica tonul.
* Trebuie sa aveti in vedere si faptul ca, daca va comportati adecvat, puteti fi promovat, in scurt timp, ca sef al unui departament.

Ana-Maria DRAGOMIR

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLa Radio Erevan
Articolul următorBaschet