Scuderia Ferrari a prezentat, joi seară, la Maranello, în cadrul unui mega eveniment, noul monopost SF71H! Modificările la regulament, introduse în sezonul trecut, au condus la schimbarea semnificativă a aerodinamicii maşinii, dar şi a lărgirii anvelopelor. Prin urmare, noul monopost a fost creat pentru a profita la maximum de experiența acumulată anul trecut.
În comparație cu modelul SF70H din 2017, ampatamentul a fost schimbat ușor, iar dimensiunile laterale au fost revizuite împreună cu sistemul de răcire. Suspensia de asemenea a fost resetată şi urmează a fi ajustată de luni, 26 februarie, când vor începe testele pre-sezon.
Cel mai evident element nou care „bate la ochi” este sistemul Halo, conceput pentru a proteja zona cockpit-ului. După doi ani de testare pe pistă, a intrat acum în registrul de reguli. Acesta cântărește aproximativ 7 kg, plus accesorii, iar acest lucru a fost compensat doar parțial, cu o creștere de 5 kg – de la 728 la 733 – greutatea minimă a mașinii stabilită în regulamentul pentru sezonul din 2018. Numărul de motoare V6 care pot fi utilizate pe parcursul sezonului, fără a suferi o penalizare, continuă să scadă, în acest an de la 4 la 3. Același număr se aplică turbo compresoarelor și sistemelor de recuperare a energiei termice MGU-H.
Pe de altă parte, sunt permise pe parcursul anului doar două sisteme de recuperare a energiei cinetice MGU-K, o cifră identică care se aplică și unității de control electronice și a bateriilor.