F.T.

În condițiile în care pe adresa poliției au ajuns suficiente reclamații vizavi de înșelătoriile pe Internet, reprezentanții IPJ Prahova recomandă cumpărătorilor mai multe măsuri, pentru a nu deveni victime ale escrocilor.
Astfel, potrivit unui comunicat al poliției prahovene, “magazinele virtuale fictive sunt create exclusiv pentru a obține datele cardurilor persoanelor care cumpără <<marfa>> pe care acestea o expun. Așadar, verificați întotdeauna magazinul online de la care cumpărați, iar dacă v-a fost compromis cardul, blocați-l imediat și cereți înlocuirea lui“.
De asemenea, prin share-uri și like-uri repetate, precum și prin expunerea în social media, aceste așa-zise magazine virtuale au parte de reclamă consistentă.
“Aceste magazine virtuale au fost promovate intens prin intermediul rețelelor de socializare, oferind aparent spre vânzare produse aparținând unor branduri cunoscute la prețuri mult reduse. Atunci când clienții accesează site-urile și doresc să achiziționeze produse, la momentul efectuării plății se deschide o nouă pagină, unde sunt introduse datele cardului bancar (titular, data expirării, număr card și cod CVV). În acest fel, infractorii intră în posesia datelor, nefiind vorba despre nicio plată online sau produse la prețuri promoționale. Imediat, datele cardurilor sunt folosite pentru a efectua plăți online către diferite site-uri, banii transferați în mod fraudulos fiind introduși în diferite circuite financiare, iar în final ajung în posesia autorilor infracțiunilor”, se mai specifică în documentul de presă al poliției prahovene.
În acest context, oamenii legii atenționează: “Persoanele cărora le apar pe internet oferte de produse la prețuri prea bune pentru a putea fi refuzate au la dispoziție, pentru a preveni o eventuală fraudă, mai multe metode de verificare a comerciantului, respectiv a site-ului acestuia: dacă magazinul online este promovat prin rețele de socializare, clientul ar trebui mai întâi să verifice dacă brandul promovat are într-adevăr un magazin virtual, dar nu prin accesarea directă a vreunui link de pe pagina magazinului, ci prin efectuarea de căutări cu ajutorul motoarelor de căutare; de obicei, site-ul magazinului online fictiv utilizat de infractori este creat mai rudimentar, aceștia neavând resursele și timpul de a crea unul care să se apropie de cel al producătorului original; de multe ori, o căutare a denumirii magazinului virtual prin intermediul motoarelor de căutare poate genera rezultate care să conțină referințe clare cu privire la caracterul fraudulos al acestuia”.