V.S.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova a venit cu sfaturi importante adresate cumpărătorilor în legătură cu achiziționarea produselor alimentare. În primul rând, spun comisarii CJPC, produsele alimentare trebuie achiziționate din spații special amenajate și autorizate cu această destinație, astfel că trebuie evitată cumpărarea de carne din portbagajele mașinilor, unde nu sunt condiții de transport, depozitare, comercializare, nu se emite bon fiscal care să justifice tranzacția comercială și există riscul cumpărării de produse neconforme, nesigure, care pot afecta sănătatea. Important este și transportul produselor, astfel că alimentele trebuie duse cât mai repede la domiciliu, în special acelea care necesită depozitarea în frigider. În cazul cumpărării de pește, trebuie verificată cu atenție la cumpărare prospețimea peștelui astfel încât solzii să nu se desprindă ușor de pe corp, ochii peștelui să fie strălucitori și ușor bulbucați, carnea să fie fermă și elastică, iar când este apăsată ușor cu degetul să revină la forma inițială. Cea mai sigură metodă de verificare a prospețimii peștelui este însă în zona branhiilor, care trebuie să fie roșiatice-rozalii, umede și fără miros dacă peștele este foarte proaspăt, în niciun caz vineții sau maronii. La cumpărarea ouălor, trebuie evitată achiziționarea acestora de la comercianții care își oferă marfa pe marginea drumului, să se verifice dacă ouăle au coaja întreagă, intactă, fără fisuri, fără mirosuri străine. La spargere, albușul trebuie să fie de consistenţă densă, transparent, iar gălbenușul semiglobulos, ușor aplatizat și bine definit de albuș. Tot în momentul achiziției, trebuie verificate data de durabilitate minimală marcată pe ou și categoria de calitate a acestuia.
Pe de altă parte, însă, personalul care comercializează produsele este obligat să poarte echipament de protecție, fiind interzisă servirea alimentelor cu mâna, fără ustensile speciale sau fără mănuși. Eticheta produselor ambalate trebuie să conțină denumirea sub care se vinde produsul, numele și adresa producătorului, lista ingredientelor, cantitatea, data durabilității minimale, condițiile
de păstrare și de depozitare. Trebuie verificat și dacă prețul afișat la raft este același cu cel de pe bonul fiscal, bon fiscal care trebuie solicitat și păstrat în eventualitatea apariției unei probleme sau a unei reclamații după cumpărarea produsului. Reprezentanții CJPC Prahova atrag atenția că, în cazul în care s-a achiziționat un produs neconform, cumpărătorul trebuie să se adreseze mai întâi vânzătorului, prezentând bonul fiscal, iar în cazul în care nu se răspunde la reclamație, cumpărătorul să se adreseze Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova.