Aproximativ 40-50 de români au sesizat, zilnic, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, nemulţumiţi de relaţia cu instituţiile financiar-bancare şi nebancare, într-un an şi jumătate adunându-se 16.000 de reclamaţii, potrivit preşedintelui Autorităţii, Bogdan Pandelică, care a făcut această precizare la emisiunea „Serviciul de Noapte”, realizată la Radio România Actualităţi. Acesta a mai spus că, în urma acestei situaţii, băncile au fost obligate să le asigure clienţilor toate informaţiile necesare în vederea accesării în cunoştinţă de cauză a unui credit.
În acelaşi scop, ANPC va pune la dispoziţia cetăţenilor, până la jumătatea anului viitor, un site specializat care va publica şi monitoriza zilnic comisioanele tuturor băncilor, a anunţat Bogdan Pandelica: „Conform unui alt act normativ, este vorba de ordonanţa privind comparabilitatea comisioanelor, într-un termen de până la şase luni de zile din momentul în care îşi va face efectele această ordonanţă, Autoritatea va avea un site specializat care va publica în fiecare zi şi va monitoriza comisioanele tuturor băncilor, astfel încât consumatorul să ia cea mai bună decizie, cu cea mai bună ofertă.”