Un român din doi petrece zilnic, de luni până vineri, două-trei ore în fața televizorului, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research România, ale cărui date au fost prezentate, ieri, într-o conferință de presă şi preluate de Agerpres.
„17% dintre respondenți au spus că petrec mai mult de 7 ore în weekend, în timp ce alți 34% petrec la tv între 4 și 6 ore în weekend, deci e un consum impresionant de televiziune în principal liniară în România. În timpul săptămânii, unul din trei români petrece mai mult de patru ore la televizor, iar unul din doi două-trei ore pe zi”, a declarat Mihai Ursoi, country manager al companiei care a comandat sondajul.
În ceea ce privește preferințele românilor în materie de conținut, el a menționat creșterea interesului pentru canalele documentare.
„Crește interesul declarat al românilor pentru canalele documentare. În 2015, în studiul nostru, 40% apreciau canalele documentare, iar acum 59%.
Interes mai mare se observă și în cazul canalelor de audiență generală, de la 42% în 2015 la 76% în 2017 sau muzică – de la 42% în 2015 la 60% în 2017”, a spus Ursoi.
Potrivit companiei care a comandat studiul, canalele de știri au pierdut puțin teren, de la 81% în 2016 la 77% anul acesta, fiind în continuare pe primul loc în preferințele românilor.
Ursoi a menționat că, în ceea ce privește criteriile pe baza cărora românii își aleg furnizorul de servicii de televiziune, 32% consideră că au o singură opțiune. Studiul relevă că pentru 34% dintre români prețul este un criteriu important în luarea deciziei.