„Promovarea turistică a României la nivel internațional este palidă, iar desființarea birourilor de turism din străinătate s-a făcut pe motivații de natură personală”, atenționează patronatele din industria de profil, care solicită, totodată, numirea la conducerea Ministerului Turismului a unor specialiști în domeniu. ”Susținem cu tărie ca funcțiile de conducere din Ministerul Turismului, ministru și secretar de stat, să fie deținute de specialiști din turism, întrucât este nevoie de expertiză în domeniu, care să ne permită să facem progrese reale, pe fiecare zonă a industriei noastre. Nu putem avea permanent la conducerea instituției care administrează turismul numai persoane fără legătură cu domeniul. Suntem într-un moment critic în turism, cu impact negativ asupra evoluției acestuia. Niciun act normativ nu a fost aprobat în ultimele șase luni. Cel referitor la acordarea voucherelor de vacanță și angajaților din sistemul public nu este aprobat, Legea Turismului nu a intrat în dezbatere, propunerile ANAT referitoare la garantarea pachetelor turistice nu s-au concretizat într-un act normativ”, susțin, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Organizației Patronale a Turismului Balnear din România
(OPTBR), Asociației Naționale de Turism Rural, Ecologic și Cultural
(ANTREC) și Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR). Conform acestora, promovarea turistică a României în străinătate nu s-a făcut, lucru vizibil și în statistici. ”Potrivit Institutului Național de Statistică, România a fost vizitată, în 2016, de numai 2,5 milioane de turiști străini. Creșterea anuală, de 10%, ne bucură, dar este nesemnificativă comparativ cu cea înregistrată de Bulgaria, vizitată anul trecut de peste opt milioane de turiști străini. Sau cu rezultatele Ungariei, vizitată anul trecut de mai mult de 16 milioane de turiști străini. Birourile de turism din străinătate au fost desființate cu motivații de natură personală și fără a fi pus imediat ceva în loc. Toate eforturile de promovare depuse de cei care reprezentau România în străinătate se vor risipi, fondurile alocate pentru promovarea externă, chiar așa puține, vor fi fost cheltuite în zadar. Sunt doar câteva dintre nerealizările ultimelor șase luni, pe care vi le amintim, ca un semnal de alarmă. Turismul are potențial să contribuie cu mai mult de 2% la PIB-ul României, trebuie doar să fie considerat o prioritate a economiei naționale și tratat ca atare, cu maximă responsabilitate”, precizează sursa citată. Organizațiile din turism solicită, nu în ultimul rând, să fie consultate în cazul nominalizărilor pentru posturile de conducere din Ministerul Turismului, ”dacă se dorește cu adevărat turism în România”.
Acasă Actualitate Patronatele din turism: Promovarea turistică românească la nivel internaţional este palidă