Lucrari pe autostrada A1 Timisoara-Arad, duminica, 30 iunie 2013. INTACT IMAGES/Cornel Putan

La nivel de ţară, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în derulare 18 licitaţii pentru proiectarea sau execuţia de autostrăzi, drumuri expres şi centuri. Cea mai veche a fost lansată pe 27 aprilie 2014, iar cea mai nouă este din ianuarie anul acesta. Cel mai mare contract este de circa 285 milioane de lei şi vizează lotul Târgu Mureş – Ungheni din Autostrada Transilvania, relicitat după ce a fost abandonat de constructorii gălăţeni. Pentru acest lot este o concurenţă foarte mare, fiind depuse 12 oferte. Niciuna nu provine însă strict de la o companie românească. Al doilea contract ca mărime, estimat la 150 de milioane de lei, vizează construcţia lotului 5, Râşnov – Cristian, din Autostrada Comarnic – Braşov. Şi pentru acest lot este o concurenţă mare, în cursă fiind înscrise 10 oferte. În cazul acestei licitaţii lansate încă din iulie 2015, CNAIR trebuie să reevalueze oferta Strabag (loc 7), după decizia CNSC din 13 martie 2017. Constructorii austrieci au depus contestaţie, după ce fusese declarată câştigătoare oferta de pe locul 2, a celor de la Alpwnside. Pe locul trei în topul celor mai mari licitaţii de la Drumuri în derulare se situează Centura Aleşd Sud. Contractul estimat la 133 de milioane de lei a fost scos la licitaţie încă din aprilie 2014. În urma unei decizii a Curţii de Apel Bucureşti din 13 iunie 2014, a fost stabilit un câştigător: firma Consinit, cu oferta de pe locul 1. Contractul însă nu a fost semnat din cauza unei erori în raportul procedurii şi din cauza lipsei finanţării. În prezent, procedura este contestată.