V. Stoica
Primăria Ploiești încearcă din nou să atribuie un contract de prestări servicii de expertizare tehnică a stației de epurare încremenită la stadiul de aproximativ 80% din totalul lucrărilor. De această dată, costul efectuării acestor servicii s-a ridicat la 168.000 de lei fără TVA, după ce în rundele anterioare fusese estimat la 25.000 de lei și, respectiv, la 66.667 de lei. Valoarea ridicată a contractului care ar putea să fie încheiat după această nouă lansare a procedurii de achiziție a expertizei tehnice ar putea să atragă specialiștii în domeniu.
Primăria Ploiești a anulat de mai multe ori procedura de achiziție directă a serviciilor de expertizare a stației de epurare noi, lucrare rămasă nefinalizată după ce, în anul 2013, s-a decis sistarea lucrărilor.
Deși încă nu există o variantă clară privind sursa de finanțare – necesarul estimat fiind de circa 9,5 milioane de euro pentru finalizarea stației noi de epurare, rămasă la aproximativ 80% stadiu fizic – expertizarea tehnică a obiectivului este obligatorie pentru a se cunoaște dacă, de la încetarea lucrărilor, echipamentele, utilajele, dar și clădirile construite au avut probleme odată cu trecerea timpului.
Lucrurile sunt destul de grave, pentru că, deși nu s-a demarat continuarea lucrărilor la stația nouă, municipalitatea ploieșteană – prin Regia Autonomă de Servicii Publice – pierde bani din cauza modului în care se face în prezent epurarea apelor uzate. Pe de altă parte, dacă nu va fi finalizată această investiție până la anul, municipalitatea va avea de plată nu numai sancțiunile pentru epurare defectuoasă stabilite de Apele Române, ci și amenzi imense pentru nerespectarea condițiilor impuse de directivele europene în materie de protecție a mediului.