N. Dumitrescu
Începând de ieri, Instituţia Prefectului Prahova este în echipă completă, Emil Drăgănescu fiind, în mod oficial, noul subprefect al judeţului. După ce, pe data de 8 Martie, în şedinţă de Guvern, a fost anunţată nominalizarea pe postul rămas vacant, ieri, acesta a depus şi jurământul de învestire în funcţie. Nu este pentru prima dată când Emil Drăgănescu deţine această funcţie, timp de câteva luni ocupând acest post şi în anul 2014. Numirea unei persoane care să ocupe postul de subprefect era mai mult decât aşteptată la nivelul Instituţiei Prefectului Prahova, în contextul în care, prin învestirea acestuia în funcţie, se va relua şi activitatea Comisiei Judeţene de Fond Funciar. În conformitate cu legislaţia în vigoare, în cadrul acestei comisii, funcţia de secretar îi revine subprefectului, a cărui semnătură trebuie să se regăsească şi pe documentele emise, inclusiv pe titlurile de proprietate. Funcţia de subprefect era vacantă din data de 15 ianuarie 2017, data de la care a fost învestită în funcţia de prefect Mădălina Lupea, cea care ocupase, până atunci, acest post, iar ultima şedinţă a Comisiei de fond funciar a fost pe 9 noiembrie 2016.
Emil Drăgănescu, noul subprefect al judeţului Prahova, a depus, ieri, jurământul de învestire în funcţie. Ceremonia a avut loc la sediul Palatului Administrativ din Ploieşti, în prezenţa lui Teodor Iulian Gheorghe – director general al Direcţiei Generale pentru Relaţiile cu Instituţiile Prefectului din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, a prefectului Mădălina Lupea, a preşedintelui administraţiei judeţene, a unora dintre parlamentarii prahoveni şi şefi ai direcţiilor deconcentrate. Este pentru a doua oară când Emil Drăgănescu (n.n. – s-a născut pe 25.11.1977) ocupă, în Prahova, un post ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, aceeaşi funcţie, de subprefect, deţinând-o, pentru câteva luni, şi acum trei ani. Mai exact, pe data de 6 aprilie 2014, Emil Drăgănescu depunea, pentru prima dată, jurământul de învestire în funcţia de subprefect, acesta înlocuind-o pe Rodica Paraschiv – acum parlamentar PSD de Prahova – după avansarea acesteia pe funcţia de prefect. Până acum, Drăgănescu s-a aflat la conducerea Direcţiei Judeţene de Pază, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Prahova. Înainte de această funcţie, a lucrat şi în Poliţia Comunitară Ploieşti, iar în perioada 1998-2005 a avut şi calitatea de antrenor în cadrul Federaţiei Române de Karate Modern. “Cu toate că nu este pentru prima dată când ocup acest post, este o mare onoare pentru mine faptul că depun jurământul de învestire în funcţia de subprefect. Vă asigur că o să îmi dau toată silinţa ca să-mi exercit această funcţie cât mai bine. Veţi găsi în mine un om de dialog, pe care vă puteţi baza. Vă asigur că, de acum încolo, se va găsi încă o uşă deschisă la etajul 1 al Palatului Administrativ”, a declarat noul subprefect, Emil Drăgănescu. Pe de altă parte, menţionând că îl cunoaşte, de ceva vreme, pe Emil Drăgănescu, prefectul Mădălina Lupea a ţinut să adauge faptul că prefectul şi subprefectul “vor fi o echipă de oameni, pentru oameni”. Conform legislaţiei în vigoare, subprefectul îndeplineşte atribuţiile care îi sunt date prin acte normative, precum şi pe cele delegate prin ordin al prefectului, în principal, în următoarele domenii: integrarea europeană; relaţiile cu sindicatele şi patronatele; respectarea legilor şi a celorlalte acte normative; asigurarea ordinii publice şi apărarea drepturilor cetăţenilor, iar în lipsa prefectului, în numele lui, îndeplineşte şi atribuţiile ce revin acestuia. Se poate spune însă că, la nivelul Instituţiei Prefectului Prahova, numirea unei persoane care să ocupe funcţia vacantă de subprefect era aşteptată mai mult decât pâinea caldă! Motivul? Comisia Judeţeană de Fond Funciar îşi va putea relua activitatea, având în vedere că, în conformitate cu legea, subprefectul este secretarul acesteia, semnătura sa regăsindu-se inclusiv pe documentele eliberate. Blocarea activităţii comisiei menţionate a fost semnalată şi de către prefectul Mădălina Lupea, la începutul anului, cu ocazia prezentării activităţii Instituţiei Prefectului Prahova pe anul 2016.
Ultima şedinţă a Comisiei Judeţene de Fond Funciar, la nivelul Prahovei, a fost pe data de 9 noiembrie 2016, de atunci, practic, activitatea fiind blocată din cauza faptului că funcţia de subprefect era vacantă. După cum am aflat, peste 120 de dosare aşteaptă să intre în analiza acestei comisii, reluarea activităţii fiind anunţată pentru ultima săptămână a lunii în curs. Totodată, la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Prahova sunt, tot în aşteptare, 70 de titluri de proprietate, documente care, în conformitate cu legea, pentru a fi eliberate trebuie să aibă şi semnătura subprefectului.