A.M.
În Prahova au fost anunțate rezultatele finale la concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct în unitățile de învățământ. În total, au fost înregistrate 341 de candidaturi pentru funcțiile de directori și directori adjuncți, pe cele 325 de funcții declarate vacante (fiecare profesor a avut dreptul să concureze pentru mai multe funcții).
Conform informațiilor postate pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean, 36 de candidați au fost admiși, iar 190 de candidați au promovat. Potrivit informațiilor pe care le-am primit de la Liliana Țenescu, inspector școlar general adjunct, sunt considerați promovați candidații care au obținut cel mai mare punctaj dintre cei care au candidat pe postul respectiv, iar admiși – profesorii care au obținut peste 105 puncte la examen. În Prahova, s-au înregistrat, luna trecută, și 13 contestații, dintre care 11 au fost admise. Totodată, 105 candidaturi au fost respinse, iar 10 candidați nu s-au mai prezentat la examen.
După etapele derulate până în prezent, din cadrul concursului pentru posturile de directori şi director adjunct, în Prahova există nouă candidați care au promovat pe mai multe funcții și erau așteptați să depună la sediul ISJ, în scris, opțiunea pentru o singură- funcție, în termen de două zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor finale (acestea au fost afișate pe 9 decembrie). După exprimarea opțiunii, fiecare funcție rămasă vacantă va fi ocupată de următorul candidat admis în concurs. Dacă nu există alt candidat, funcția rămâne vacantă. Conform Metodologiei pentru organizarea și desfășurarea concursului, “în funcțiile de director sau de director adjunct rămase vacante sau în cazul vacantării unor funcții de director sau de director adjunct din unități de învățământ de stat, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, de un cadru didactic titular, membru al corpului național de experți în managementul educațional, numit prin detașare în interesul învățământului sau prin delegarea atribuțiilor specifice funcției, în conformitate cu legislația în vigoare, prin decizia inspectorului școlar general, la propunerea consiliului profesoral din unitățile de învățământ respective, cu avizul
consiliului de administrație al inspectoratului școlar și cu acordul scris al persoanei solicitate”.
Pe 16 decembrie, vor fi validate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, rezultatele finale și vor fi transmise la Ministerul Educației.