Tinerii romani sunt „de moda veche”

Tinerii de moda veche formeaza cea mai numeroasa categorie in randul tinerilor din Romania, conform unui studiu care descrie tendintele dominante si atributele care separa diferitele categorii de tineri din tara noastra.
In functie de stilurile de viata diferite ale tinerilor, dar si de stilurile diferite de consum, studiul a diferentiat cinci profiluri de tineri: „Tinerii de moda veche” (29,7% dintre tineri se incadreaza in aceasta tipologie), „Ambitiosii calculati” (19,2%), „Pesimistii confuzi” (17,2%), „Oportunistii” (15,8%) si „Rebelii de cartier” (17,9%).
Potrivit studiului realizat de agentia Leo Burnett, „tinerii de moda veche” sunt cei care „nu preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau din randul vedetelor gonflate mediatic. Nu se compara decat cu cei din jur, persoane reale. Sunt acei tineri seriosi si „ascultatori”: pentru cei „de moda veche”, familia este modelul de urmat”.
Studiul sustine ca „pesimistii confuzi sunt mai degraba autodidacti”, „ambitiosii calculati au un plan pentru orice”, „oportunistii au brand-uri preferate”, in timp ce cei mai multi dintre „rebelii de cartier sunt fani ai hip hop-ului, preluand fidel si consecvent toate valorile acestui stil de viata”.
Prima parte a studiului dedicat tinerilor a fost data publicitatii in mai 2007, documentul realizand un portret al generatiei tinere, abordand si dimensiuni insuficient investigate anterior de alte cercetari, precum: atitudinea fata de bani, imbracaminte, tehnologie si gadget-uri, publicitate, marci si sanatate.