Scoala „George Enescu” nu vrea sa „abandoneze” elevii dupa ore

Conducerea Scolii „George Enescu” din Sinaia vine in intampinarea parintilor cu doua noi propuneri de programe pentru anul 2008-2009. Prima dintre ele se refera la infiintarea unei clase de gimnaziu cu predare intensiva de informatica si matematica. Cea de-a doua vizeaza crearea unei grupe de copii, formata din elevi ai claselor 1-4, care sa ramana in cadrul unitatii de invatamant si dupa terminarea orelor de curs. Sub indrumarea unui invatator, pana la orele 16 sau 17 , copiii si-ar face temele, ar invata sa lucreze cu calculatorul si s-ar odihni. Seara, atunci cand parintii ies de la serviciu, ii vor putea lua acasa.
„Al doilea proiect se refera la aplicarea conceptului de <>, foarte raspandit in Occident. Este vorba de cuprinderea copiilor din clasele 1-4 intr-o forma organizata de ocupare a timpului liber in orele dupa-amiezii. In cadrul <>, copiii ar trebui sa-si faca temele si, mai ales, sa le inteleaga, beneficiind de indrumarea unui invatator cu experienta. In al doilea rand, vor fi avute in vedere invatarea utilizarii calculatorului, a unor limbi straine, precum si afectarea catorva ore pentru masa, somn si distractie. Este un program complex la care inca lucram, in functii de cerintele si sugestiile pe care le primim de la parinti”, ne-a declarat Ovidiu Marian (foto), directorul Scolii „George Enescu”. Profesorul spune ca acest program vine in intampinarea atat a parintilor, lipsiti de timpul necesar pentru a se ocupa de micuti, cat si a copiilor, pe care i-ar ajuta sa scape de stresul pe care obligatiile scolare, in genere, li-l creeaza, si le-ar da ocazia sa invete sa-si imparta mai bine timpul.
„Sunt foarte multi parinti care, din cauza serviciului, nu se pot ocupa de copiii lor in timpul dupa-amiezii, fiind nevoiti sa-i lase singuri acasa. De asemenea, multi dintre parinti sunt depasiti de temele pe care copiii trebuie sa le rezolve, mai ales la matematica. Nu atat pentru ca nu ar avea capacitatea sa rezolve aceste teme, ci pentru ca nu cunosc metodele prin care problemele respective trebuie solutionate.
Mai mult decat atat, trebuie sa recunoastem faptul ca temele ocupa foarte mult din programul copiilor. Acasa, multi dintre ei intra in panica, dandu-si seama ca nu stiu sa le rezolve. Parintii, la fel. Ca rezultat, copiilor nu le ramane mai deloc timp pentru ei insisi, pentru joaca. Trebuie sa tinem cont ca varsta copilariei nu este doar una a temelor, ci, in mod deosebit, una a jocului”, ne-a mai declarat Ovidiu Marian.
Cele doua proiecte vor putea fi avansate Inspectoratului Scolar Prahova doar in eventualitatea in care, pana la sfarsitul lunii ianuarie, conducerea scolii „George Enescu” va strange suficient de multe cereri de inscriere din partea parintilor.
„Daca lucrurile vor prinde contur, s-ar putea sa atragem elevi si de la alte unitati de invatamant. Nu ne dorim, in special, lucrul acesta, insa aparitia unei competitii intre scoli nu poate sa fie decat benefica”, a conchis directorul Scolii „George Enescu”.
Ionut STANESCU