La final de an, tot mai multi prahoveni care doresc sa-si petreaca Sarbatorile pe alte meleaguri apeleaza la serviciile agentiilor de turism care vand si bilete de avion. Din pacate, calitatea acestor servicii lasa, adeseori, de dorit, fapt constatat si de un recent control al inspectorilor OJPC Prahova, soldat cu amenzi de peste 16.000 de lei.
Un prim neajuns ar fi acela ca, in contractele incheiate, nu sunt expres prevazute conditiile de comercializare a biletelor de avion, posibilitatea modificarii datelor de calatorie, eventualitatea rambursarii partiale sau totale a contravalorii biletului. De asemenea, nu se mentioneaza pe bilet sau in precontract conditiile incheiate cu clientul, nivelul taxelor de remitere a biletului, schimbarea datei de rezervare, alocarea locului in avion. Conform datelor comunicate de OJPC Prahova, astfel de neajunsuri au fost intalnite la firmele Bibi Touring SRL Ploiesti, Cargus SRL Campina, Transilvania Travel SA Bucuresti si Smart Ways SRL Bucuresti – cu filiale in Prahova. In alte situatii, nu se mentioneaza in scris detalii cu privire la natura zborului (daca este charter, regulat, low farw) sau legate de diferentele de costuri finale, respectiv ce anume reprezinta aceste costuri. Practici de acest gen au fost intalnite la agentiile Filadelfia Bistrita – Punct de lucru Ploiesti, Sind Gaz SRL Ploiesti, Bibi Touring SRL Ploiesti, Smart Ways SRL Bucuresti. In sfarsit, anumite agentii nu precizeaza foarte clar pana la ce nivel este responsabilitatea acestora si de unde incepe responsabilitatea transportatorului aerian.
C. DUMITRU