De maine, taxele pentru eliberarea documentelor de catre Directia Judeteana Prahova a Arhivelor Nationale se micsoreaza. Astfel, in loc de 35 de lei, cei care doresc eliberarea unui document vor plati 29 de lei, iar pentru cei care solicita un duplicat taxa se va modifica de la 9 la 7 lei.
De la inceputul anului si pana in prezent, la Directia Judeteana a Arhivelor au fost inregistrate aproape 2.000 de cereri, dupa cum ne-a declarat directorul institutiei, Raluca Andreescu. Cetatenii au solicitat, in special, copii de pe certificate de vechime, acte de stare civila, documente patrimoniale, de scolaritate etc. Pentru a beneficia de eliberarea unui act, titularul trebuie sa trimita institutiei o cerere scrisa, insotita de documentele care atesta dreptul solicitat sau, in caz contrar, sa dea o declaratie pe proprie raspundere. Cererea poate fi adresata Biroului de Relatii cu Publicul, atat prin intermediul postei, pe adresa institutiei (n.n. Strada Logofat Tautu nr.3), dar si mergand direct la sediu. Zilele de lucru cu publicul sunt: luni, marti, miercuri si vineri intre 8.30-16.30 si joi intre 8.30-18.30. Raspunsul va fi trimis, prin posta, in maximum 30 de zile, conform legii. Din momentul primirii instiintarii la domiciliu, persoana respectiva se poate prezenta la sediul Arhivelor Nationale pentru a-si ridica documentele solicitate, dar doar cu chitanta care dovedeste plata taxei incluse si cu un timbru fiscal in valoare de 0,3 lei.
„Persoanele care ne solicita eliberarea diferitor documente sunt atat din Prahova, cat si din tara. Acestia au diferite bunuri pe teritoriul judetului si au in general nevoie de acele acte pentru a dovedi in instanta proprietatea asupra respectivului bun, documentele eliberate de institutia noastra avand valoare juridica”, a mai mentionat interlocutoarea noastra.
Camelia NASTASE














