* 24 milioane de bolnavi, in prezent
Fiecare an de studiu academic suplimentar poate intarzia declinul memoriei care precede maladia Alzheimer dar, dupa ce boala se instaleaza, capacitatea de memorare a persoanelor cu studii superioare scade mai repede, potrivit unui studiu.
In cadrul acestei analize, care a inceput in anii ’80, au fost avute in vedere 488 de persoane nascute in perioada 1894 – 1908, carora li s-a cerut periodic sa efectueze teste de memorie. Pe parcursul studiului, 117 dintre participanti au dezvoltat maladia Alzheimer sau o alta forma de dementa.
Cercetatorii de la Colegiul de medicina Albert Einstein din cadrul Universitatii Yeshiva din New York, autorii studiului, au descoperit, in urma analizei datelor colectate, ca fiecare an suplimentar de educatie poate intarzia cu, in medie, 2 – 1/2 luni aparitia pierderilor de memorie care preced dementa
Dar, in momentul in care pierderile de memorie si-au facut aparitia, capacitatile cognitive ale persoanelor cu studii superioare scad cu 4% mai repede pentru fiecare an suplimentar de educatie.
Astfel, capacitatile cognitive ale unei persoane cu 16 ani de studii scad cu 50% mai repede fata de capacitatile cognitive ale unei persoane cu doar patru ani de studii.
Cercetatorii cred ca persoanele cu studii superioare sunt diagnosticate cu maladia Alzheimer mai tarziu decat persoanele cu studii medii sau inferioare pentru ca, desi creierul lor a fost afectat, ei dispun de o „rezerva cognitiva” care le-a permis sa ascunda si sa intarzie efectele dementei.
Alzheimer este cea mai frecventa forma de dementa intalnita in lume. Specialistii estimeaza ca, pana in 2040, numarul persoanelor atinse de aceasta degenerare cerebrala va creste de la 24 de milioane, cifra actuala, la 81 de milioane.