Un roman din doi ar cumpara mai putin alcool daca pretul ar creste cu 25%, dovedind cea mai mare sensibilitate la pret dintre cetatenii UE, in timp ce in statele invecinate Bulgaria si Ungaria numarul celor care ar reduce consumul la un pret mai mare reprezinta 44%, respectiv 31%.
In acelasi timp, 22% dintre romani ar cumpara mai mult alcool, daca pretul ar scadea cu 25%, ocupand locul sase in UE.
Nivelul este apropiat de cel din Bulgaria (28%), dar mult mai ridicat comparativ cu Ungaria (9%), potrivit rezultatelor unui chestionar despre atitudinea europenilor fata de alcool, publicat pe site-ul Comisiei Europene.
«Romanii exprima, mai mult decat locuitorii din alte state ale Uniunii Europene, ca sunt sensibili la schimbarile de pret, 50% dintre repondenti declarand ca ar cumpara mai putin alcool daca pretul acestuia ar creste cu 25%. (…) Se poate presupune ca in unele state sensibilitatea la pret este influentata de raportul dintre puterea de cumparare si pretul alcoolului», se spune in analiza.
De asemenea, 53% dintre repondentii romani considera ca majorarea pretului ar reduce consumul de alcool al tinerilor si al bautorilor inraiti.
Studiul arata ca, atunci cand beau, romanii consuma de regula 1-2 pahare (56%), numai 20% consumand 3-4 pahare, iar 6% mai mult de patru pahare. Restul de 12% consuma mai putin de un pahar.














