Obligativitatea dotarii cu case de marcat a adevenit o problema pentru micii intreprinzatori. Cei mai multi dintre ei se simt amenintati de faliment, deoarece, sustin ei, nu-si permit sa investeasca milioane de lei intr-o casa de marcat, pe care, in plus, unii o considera inutila. Noile reglementari in domeniul fiscal au creat o adevarata psihoza printre micii afaceristi care sunt obligati sa investeasca profitul lor pe cateva luni intr-o casa de marcat, al carei pret poate ajunge pana la 2500-3000 de dolari. Dar fiindca legea-i lege, toti agentii economici trebuie sa isi scuture buzunarele pentru ca, in cel mai scurt timp, sa-si procure aparatele amintite. Daca, deja, majoritatea magazinelor ploiestene, au fost instalate case de marcat, nu se poate spune acelasi lucru despre tarabele din centrul orasului, unde comerciantii se gandesc, mai degraba, la lichidarea afacerii decat la o asemenea cheltuiala. ”Eu am doua tarabe, deci trebuie sa imi cumpar doua case de marcat, dupa lege. Decat asa mare cheltuiala, mai bine ma las de afaceri si ma mut cu familia mea la tara, sa ne facem agricultori, ca acolo nu ne trebuie bonuri fiscale”, ne-a declarat Mihai Timofte. De asemenea, legea impune comerciantilor sa achizitioneze casele de marcat numai de la firmele autorizate, deci se exclude, din start, varianta ”second-hand”.Pentru emiterea bonului fiscal fara toate datele prevazute de lege, sau neafisarea anunturilor de atentionare a clientilor in legatura cu solicitarea si pastrarea bonurilor de casa, amenda este intre 5 si 10 milioane de lei vechi, aceasta fiind cea mai mica sanctiune pentru agentii economici. Cuantumul amenzilor creste pana la 200 de milioane de lei vechi in cazul nerespectarii obligatiei de pastrare si arhivare a memoriei fiscale, iar repetarea abaterilor duce la suspendarea activitatii.
Catalina STROE