Luarea deciziei de a suna medicul sau de a chema ambulanta este una dificila, in special, in timpul noptii. O buna parte dintre persoanele care ajung la camera de garda a spitalelor de urgenta nu necesita, de fapt, ingrijiri de urgenta. Daca problema este, in mod evident, o urgenta de mare gravitate (hemoragie intensa, accident vascular cerebral), trebuie solicitat serviciul de ambulanta pentru a transporta pacientul la spital. In schimb, daca simptomele pacientului sunt severe, dar de scurta durata (voma sau diaree insotita de sange), trebuie chemat medicul curant indiferent de ora. Este important ca atunci cand solicitam servicii medicale de urgenta sa putem furniza informatii despre starea pacientului. Fiti pregatiti sa comunicati medicului sau asistentei urmatoarele date: locul in care va aflati, numele dumneavoastra si numarul de telefon, ce anume s-a intamplat (natura urgentei), semnele, simptomele pe care le prezinta pacientul, leziunile ce pot fi observate, cand s-a produs accidentul si cand au inceput sa se manifeste semnele, tratamentul medicamentos pe care il urmeaza pacientul, in cazul unei otraviri – ce anume a fost ingerat si in urma cu cat timp etc. Important este sa NU inchideti telefonul pana cand nu va spune operatorul sa faceti acest lucru. Asteptati instructiunile medicului sau ale personalului calificat si urmati-le cu grija. Masurile de prim ajutor pe care le acordati pot salva secunde pretioase sau pot insemna chiar salvarea vietii victimei. Ramaneti calm, indiferent de natura urgentei, pentru a nu speria inutil pacientul.