considera Sorin Peticila, viceprimarul orasului

– Domnule viceprimar, am tot scris despre noile poduri din oras, despre refacerea sistemului de alimentare cu apa, despre gospodarirea unitatilor de invatamant si despre alte aspecte de care se ocupa administratia locala din Comarnic. Totusi, ce nu este bine in orasul acesta?
– Un singur lucru: nu se ingramadesc investitorii! In afara de fabrica de apa plata si minerala, care va produce si livra, din 2008, cea mai buna apa din Europa, nu avem ce pune in locul fabricilor pe care le-am avut candva. Este o lipsa acuta de investitori si aceasta se reflecta, nemijlocit, in veniturile proprii ale localitatii.
– Potentialilor investitori, le puteti oferi terenuri de constructie?
– Avem suprafete suficiente, si in intravilan, si in extravilan. E-adevarat, nu avem terenuri langa DN1, asa cum ar fi cel mai bine, deoarece, dupa retrocedari, am ramas fara astfel de suprafete. Dar daca ar dori sa faca, totusi, cineva o afacere in Comarnic ar gasi terenul necesar. Turismul si agroturismul montan ar putea sa se dezvolte daca intreprinzatorii s-ar orienta spre acest domeniu, pentru ca avem suprafete alpine foarte mari pe care se pot dezvolta unitati cu acest profil.
– Dupa parerea dv, cine ar trebui sa-i atraga?
– Fireste, administratia locala, dar si ceilalti factori. De exemplu, organizatia oraseneasca a PNL are un program special – pentru infiintarea de ferme si pensiuni agroturistice – pe care ar vrea sa-l puna in aplicare, mai ales ca detinem si majoritatea in Consiliul Local. Avem 10 consilieri, din cei 17 cati sunt in „parlamentul” local, ceilalti apartinand PSD. Noi suntem organizatia care am strans cele mai multe voturi la alegerile locale precedente, chiar mai multe decat la Busteni, unde primarul Savin si organizatia pe care o conduce au, totusi, un statut special. Revenind, insa, la investitori, trebuie sa repet ca, daca aveam mai mult teren la DN1, alta era situatia in Comarnic.
– Dar viitoarea autostrada nu v-ar ajuta in dezvoltarea orasului?
– Cu siguranta, autostrada va contribui la cresterea nivelului de trai in Comarnic, deoarece se vor infiinta mai multe obiective – in primul rand santiere, tinand cont de dificultatea traseului autostrazii, portiunea Comarnic-Predeal fiind cel mai dificil de realizat dintre toate segmentele. Aceasta presupune un aport mai mare la dezvoltarea localitatii, locuri de munca, venituri mai mari, consumuri mai ridicate.
– Cu ce probleme vin la dumneavoastra localnicii?
– Cea mai reclamata situatie este cea privind asigurarea furnizarii energiei electrice. Problema iluminatului public si cea a curentului electric din gospodarii fac obiectul multor nemultumiri ale comarnicenilor deoarece retelele noastre sunt vechi, sunt aeriene,- nu avem cabluri torsadate, subterane, decat pe foarte mica intindere – care cedeaza la, haideti sa le spunem, cele mai sprintare adieri de vant. Cu atat mai mult cu cat retelele de distributie a energiei electrice trec printre crengile copacilor care au crescut pe marginile strazilor. Situatia este cunoscuta si la Electrica – cu care discutam frecvent despre inlocuirea respectivelor retele si chiar a statiilor de transformare, deoarece si acestea sunt vechi si, mai ales, nu mai pot asigura capacitatea de consum la care s-a ajuns.
– Stiu ca au fost probleme si cu apa in Comarnic…
– Au fost si mai sunt, dar perspectiva ne linisteste pe toti – si administratie, si localnici – pentru ca, odata cu terminarea implementarii Programului Samtid, prin care refacem reteaua de distributie pe mai bine de 20 de kilometri, se vor diminua foarte mult pierderile, iar seceta nu va mai fi o pro-blema, deoarece vom avea rezervele de apa necesare.
– Ce credeti ca i-ar mai fi necesar Comarnicului in aceasta etapa?
– O statie de epurare si canalul colector. Un astfel de obiectiv a fost prevazut a fi amplasat la intrarea in oras dinspre Ploiesti, la „Pasarela”, dar ne-am judecat cu constructorul si lucrarile s-au sistat. Dupa opinia mea si a unor specialisti, care tin cont de configuratia terenului pe care se intinde Comarnicul, cel mai bine este sa realizam statii de epurare pe cartiere, ca sa nu fim nevoiti sa pompam toata ziua, de peste tot, ceea ce se aduna in canalele colectoare din oras. Eu sper ca un fel de „Samtid 2” sa ne permita sa rezolvam si aspectele care tin de canalizarea orasului!
A consemnat
Leon CHIRILA