Introducerea amenzilor pentru parintii care nu pastreaza o legatura stransa cu scoala si infiintarea cabinetelor psihologice in scoli sunt doua dintre solutiile vazute de parinti pentru reducerea numarului de evenimente de tipul celor din ultima perioada, in care au fost implicati copii de diferite varste.
Federatia Nationala a Parintilor a comandat un raport de cercetare care sa evidentieze modul in care familia si scoala pot colabora, pentru a rezolva problemele cu care se confrunta cei mici. Potrivit raportului intitulat “Implicarea parintilor in cresterea si educarea copiilor”, pe primul loc in formarea minorului se afla familia. In general, parintii incearca sa le ofere copiilor afectiune, educatie morala si sa le corecteze comportamentele negative. Pedepsele fizice nu sunt recunoscute ca modalitati de corectie, desi, o treime dintre cei chestionati au declarat ca le aplica pedepse corporale copiilor daca nu sunt ascultatori, daca iau note proaste sau daca strica ceva.
De asemenea, parintii prefera sa ia singuri deciziile cu privire la cresterea celor mici, cei mai multi recunoscand ca nu isi consulta copiii decat in privinta meniului sau a vacantelor. Rezultatele raportului arata ca, dupa familie, scoala este cel mai important formator. Copiii isi petrec cea mai mare parte a zilei alaturi de profesori si de colegi, iar acasa stau mai mult singuri.
Deoarece vad in scoala un partener real, doua treimi dintre parintii chestionati s-au pronuntat pentru introducerea amenzilor pentru cei care nu pastreaza o legatura stransa cu unitatea de invatamant, iar, peste 90 la suta cer ca in scoli sa fie infiintate cabinete psihologice.














