Relatam, nu demult, ca autoritatile locale din orasul Breaza au purces la modernizarea principalei cai de circulatie a orasului in zona Gura Beliei (intrarea in Breaza dinspre Comarnic), pe atat de cunoscutele si problematicele serpentine. Acolo, carosabilul era facut din piatra cubica, iar vremea si conditiile meteo au actionat constant asupra sa, provocand denivelari, alunecari de teren, surpari, care au afectat serios circulatia. Acesta a si fost motivul pentru care s-au alocat fonduri – pe masura posibilitatilor – in vederea refacerii si modernizarii, tinand cont de exigentele actuale ale traficului, intregul traseu al serpentinelor de la Belia. „Pe toata lungimea serpentinelor – ne spunea primarul George Maracineanu – a fost decopertat carosabilul si s-a extras piatra cubica pe care o vom folosi la amenajarea altor strazi pe care s-ar preta un astfel de pavaj. Urmeaza, apoi, sa refacem stratul de rezistenta al drumului – tinand cont si de perspectiva gabaritului pe care il va suporta cand traficul se va relua – dupa care sa aplicam stratul de uzura. Dar cel mai important lucru este sa amenajam rigolele – pentru a evita patrunderea apelor pluviale sau din zapezi pe carosabil si, in consecinta, iminente accidente in perioada de iarna – precum si parapetii de sprijin ai terenului, deoarece zona este predispusa la alunecari de teren”.
Despre acest ultim aspect, primarul avea sa ne mai precizeze ca, cu toata vointa autoritatilor locale, parapetii vor depinde, totusi, de fonduri, sume importante din ceea ce s-a alocat initial urmand sa fie cheltuite pentru eliminarea unor infiltratii care s-au descoperit dupa inceperea lucrarilor de modernizare. Dar, important este ca treaba a inceput si ca, dupa o perioada de intrerupere totala a circulatiei pe-acolo, pe serpentinele de la Belia circulatia s-a reluat, chiar daca soseaua arata, acum, ca un drum forestier. Am fost asigurati, insa, ca aceasta situatie nu va dura, prea mult.
Leon CHIRILA