Contractul de asociere pe care Primaria Sinaia il are cu o firma privata in vederea exploatarii parcarii de pe Strada Octavian Goga (foto) a fost prelungit cu un an. Avand 80 de locuri, aceasta parcare este una dintre cele mai mari din centrul orasului. Pentru o ora de stationare pe Strada Octavian Goga, soferilor li se percep 2 lei noi, iar pentru o zi intreaga – 5 lei. Daca doresc sa-si rezerve un loc de parcare aici, riveranii trebuie sa plateasca un abonament lunar de 15 lei, respectiv 70 de lei in cazul in care sunt persoane juridice. Conform contractului lunar, firma ii plateste Primariei Sinaia 40 la suta din veniturile nete rezultate din administrarea parcarii, dar nu mai putin de 1.000 de lei. Desi aceasta asocierea asigura o redeventa minima, ridica unele semne de intrebare in privinta onestitatii partenerului privat.
Modernism si fise
Daca, in ultimele 12 luni, firma a platit vreodata administratiei locale mai mult de 1.000 de lei, primarul Vlad Oprea n-a stiut sa raspunda. Mai multi consilieri erau curiosi sa afle o situatie exacta a redeventelor primite de administratia locala, ca sa poata evalua buna-credinta a firmei asociate. „Cand aducem si noi aparate automate, asa cum sunt in toate orasele civilizate. Fiindca, ori ce-ar fi, exista un motiv de suspiciune asupra colaborarilor private. As fi curios sa aflu daca, in ultimul an, firma ne-a platit mai mult de 1.000 de lei pe luna”, a vrut sa stie consilierul penelist Cristian Burlacu. Lui i s-a alaturat si pesedistul Mihai Buzea, la fel de nerabdator de a vedea un sistem automatizat de taxare pe strazile orasului. „In opinia mea, moder-nism inseamna aparate de taxare si nu asocierea cu o firma privata. Chiar daca le place sau nu unora ideea, avem Politie Comunitara, avem mijloace de constrangere pentru a-i educa pe oameni sa-si cumpere acea fisa si sa o introduca in aparate”, a oferit Buzea o metoda de a-i pune la punct pe eventualii rau-platnici ai noului sistem.
„Daca-i dau, sunt un prost!”
Consilierul pesedist n-a fost lasat, insa, sa-si duca ideile progresiste mai pana la capat, deoarece Ioan Bosco, membru PD, cu o importanta experienta de pelerin al soselelor nationale, a intervenit brusc in discutie: „Sa va dau eu un exemplu in legatura cu ce inseamna aceasta modernizare despre care se tot vorbeste. Merg cel putin o data pe luna in vest, si ma refer la orasul Arad. Pe toate strazile, este semnul de parcare privata, cu aceste instrumente automate. Daca eu ma duc in Arad si stau 10 minute, trebuie sa iau, doar din anumite locuri, o chitanta de 250 de mii de lei vechi. Or, sa platesc 250 de mii de lei pentru ca stau undeva 10 minute nu mi se pare corect. Nu mi se pare corect nu numai ca dau acesti bani, ci si pentru ca nu ma controleaza nimeni ca i-am dat. Daca-i dau, sunt un prost. Daca nu-i dau, am stat in parcare 10 minute si-am plecat fara sa patesc nimic. Merg de cinci ani in Arad si nu mi s-a-ntamplat vreodata sa ma opreasca cineva si sa ma-ntrebe de chitanta. Dupa parerea mea, inca mai trebuie sa urmam tipicul vechi, pe care-l cunoastem si pe care-l putem verifica. Stau pe Octavian Goga toata ziua (aici isi are sediu firma la care Bosco e director – n.r.) si vad ca trei-patru oameni alearga dintr-un loc in altul si nu lasa niciun sofer sa scape netaxat. In varianta in care am introduce aparate automate, va spun eu ca, de fapt, cel putin 50 la suta dintre soferi ar ramane netaxati”, si-a relatat Bosco experientele din vestul tarii.
Istorisirea consilierului pedist a starnit pe fata antevorbitorului sau un zambet larg si sticlos. Dupa ce si-a tinut putin respiratia, Buzea s-a relaxat spunand: „Am o singura observatie: pentru mine, Vestul inseamna ceva mai incolo de Arad”.
Primarul Vlad Oprea a curmat polemica membrilor Consiliului Local, spunand ca, de anul viitor, ia in calcul inlocuirea actualului sistem de exploatare a spatiilor de parcare: „Am sustinut sa prelungim acest contract cu inca un an, deoarece avem foarte multe strazi in curs de reabilitare. De la anul, daca vom rezolva putin problema circulatiei in zona centrala a orasului, ne vom putea gandi sa concesionam tot serviciul de parcare. Si poate ca vom recurge la instalarea unor aparate automate”.
Ionut STANESCU